جبار آذین در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان کرد:

اسپانسر در سریال "برادر" حرف اول و آخر را می‌زند

کدخبر: 2045224

این منتقد سینما و تلویزیون گفت: مجموعه تلویزیون "برادر" از سطح متوسط فراتر نرفته است و با اینکه حرف های اصلی خود را در میان بستری از مسائل سنتی و مدرنیته بازگو می‌کند اما تمام این حرف ها جز تبلیغ و شعار برای مقوله برنج نیست.

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون پیرامون پخش سریال "برادر" به خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، گفت: جواد افشار که در عرصه سریال سازی دارای سابقه فراوانی است و تا امروز مجموعه های قوی و متوسطی را از او دیده‌ایم و سریال "کیمیا" که توسط او با تمام نقاط ضعف و قوت ساخته شده است این‌بار با مجموعه تلویزیونی "برادر" به خانه مردم آمده است.

وی افزود: اما این مجموعه متوسط از نظر ساختار هنری، فیلمنامه و کارگردانی کار قوی نیست و در دسته آثار شاخص و برجسته آقای "جواد افشار" قرار نمی‌گیرد. زیرا حرف و سخن اصلی این سریال که بر روی یک بستر خانوادگی و اجتماعی ارائه شده حرف اسپانسر است. در حقیقت اسپانسر در این سریال حرف اول و آخر را می‌زند.

این منتقد ادامه داد: بضاعت ضعیف تلویزیون در سریال سازی کار را به جایی رسانده است که اسپانسر در نگار فیلمنامه، انتخاب بازیگر، انتخاب عوامل هنری و فنی سریال و حتی پایان دادن به مجموعه دخالت می‌کند. بر این اساس این دخالت موجب شده که آقای افشار نتواند مجموعه خوبی را برای مخاطبان تدارک ببیند.

آذین خاطرنشان کرد: این مسائل خیلی بد و ناگوار است و درحقیقت به نوعی فروش هنر و بضاعت هنرمندان به مسائل مالی و پولی است. بر این اساس هم مجموعه تلویزیون "برادر" از سطح متوسط فراتر نرفته است و با اینکه حرف های اصلی خود را در میان بستری از مسائل سنتی و مدرنیته بازگو می‌کند اما تمام این حرف ها جز تبلیغ و شعار برای مقوله برنج نیست.

وی در پایان تصریح کرد: آقای "جواد افشار" به نوعی به دلیل مشکلات مالی تلویزیون مجبور شده است که هنر خود و رسالت فیلم سازی خود را که باید در راستای آگاهی بخشی به جامعه باشد در مقابل پول و اسپانسر به زانو دربیاورد. بر این اساس این سریال نتوانسته مخاطبان فراوانی را به خود جذب کند و جزء کارهای مهم و با اهمیت رسانه ملی محسوب نمی‌شود.

ارسال نظر: