موزه سینما میزبان علاقمندان و دوستداران عباس کیارستمی شد

کدخبر: 2045309

علاقمندان و دوستداران سینما شب گذشته با هدف یادبود برای درگذشت "عباس کیارستمی" کارگردان سرشناس ایران و جهان در موزه سینما گرد هم آمده و شمع روشن کردند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی« نسیم آنلاین »، مراسم یادبود درگذشت "عباس کیارستمی" کارگردان نام آشنای ایران و جهان با حضور چهره های سینمایی چون "حجت اله ایوبی" رییس سازمان سینمایی، "اصغر فرهادی"، "منوچهر شاهسواری"، "داریوش فرهنگ"، "خسرو سینایی"، "ابوالحسن داوودی"، "همایون ارشادی"، "رخشان بنی اعنماد"، "مهرانه مهین ترابی"، "فرشته طایر پور"، "بیژن میرباقری"، "فرح اصولی"، "آتیلا پسیانی" و دیگر هنرمندان عرثه سینما در محل موزه سینما برگزار شد .

این مراسم قرار بود از ساعت 21 آغاز شود اما مردم و علاقمندان به سینما از حدود ساعت 20:30 وارد محوطه موزه سبنما می شدند. نکته جالب اینکه هرحلظه بر تعداد جمعیت افزوده می شد.

حدود ساعت 20:30 دقیقه بود که در گوشه‌ "محمد حیدری" دییر جشنواره فیلم فجر و "مهتاب کرامتی" بازیگر سینما و تلویزیون حضور داشتند و با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند و سپس در کنار تابلوهایی که از عکس های کیارستمی بود قرار گرفتند و با آنها عکس گرفتند .

اقدام جالب در این مراسم قرار دادن چندین تابلوی عکس از مرحوم "عباس کیارستمی: در انتهای حیاط موزه سینما بود که هنرمندان و بازیگران حاضر در این مراسم در کنار این تابلوها قرار گرفته و به یاد زنده‌یاد کیارستمی عکس می‌گرفتند.

در ادامه این مراسم در حالی که جمعیت حاضر در موزه سینما هرلحظه افزایش پیدا می کرد "داریوش فرهنگ" بازیگر و کارگردان سینما وارد موزه سینما شد و در کنار یکی از عکس‌های کیارستمی قرار گرفت و برای عکاسان و فیلمبرداران از خصوصیات کیارستمی سخن گفت .

بنابر این گزارش "همایون ارشادی" نیز دیگر بازیگری بود که پس از "داریوش فرهنگ" و تقریبا قبل از ساعت 21 وارد موزه سینما شد و در کنار یکی از تابلوهای این کارگردان درگذشته ایستاد و با آنها عکس گرفت. او همچنین در مقابل دوربین فیلمبرداری که از برنامه گزارش تهیه می کرد ایستاد و پیرامون کیارستمی سخن گفت و خاطراتی پیرامون او بیان کرد .

در ادامه این مراسم یادبود در ساعت 21 "اصغر فرهادی" و "رخشان بنی‌اعتماد" وارد محوطه موزه سینما شدند و در کنار تابلوهای عکس کیارستمی قرار گرفتند و با آنها عکس یادگاری گرفتند. همچنین سخنانی را هم پیرامون زنده یاد کیارستمی بیان کردند.

از دیگر نکات قابل توجه مراسم این بود که هنرمندان بعد از ایستادن در کنار تابلوهای مرحوم کیارستمی و عکس گرفتن با آنها در دفتر یادبودی که به همین منظور درنظر گرفته شده بود جملاتی را برای یادگاری و ابراز همدردی با مردم و خانواده مرحوم کیارستمی می‌نوشتند .

قبل از ساعت 22 بود که "حجت اله ایوبی" رییس سازمان سینمایی به همراه "محمد حیدری" دبیر جشنواره سی و چهارم و سی پنجم فیلم فجر وارد موزه سینما شدند و پس از قرار گرفتن در مقابل یکی از عکس های زنده یاد کیارستمی در دفتر یادبودی که تدارک دیده شده بود جملاتی را نوشته و آن را امضاء کردند .

سپس "حجت اله ایوبی" رییس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پیرامون درگذشت کیارستمی و برنامه تشییع و تدفین او پاسخ داد .

ساعت به 22:30 دقیقه نزدیک می شد که "فاطمه معتمد آریا" درحالی که به شدت اشک می ریخت به همراه چند بازیگر دیگر وارد موزه سینما شد و یک به یک به نوبت دفتر یادبود این مراسم را امضاء کردند .

گفتنی است نیروی انتظامی نیز برای برقراری نظم و امنیت حضور پررنگی در مقابل موزه سینما داشت .

ارسال نظر: