ملک سلمان: پاسخ تروریست‌ها را با مشت آهنین می‌دهیم

کدخبر: 2045329

پادشاه عربستان در واکنش به انفجارهای تروریستی اخیر این کشور تهدید کرد، با مشت آهنین با افراط گرایان برخورد خواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پادشاه عربستان در جریان سخنرانی به مناسبت فرارسیدن عید فطر گفت: عربستان تصمیم دارد با مشتی آهنین با همه کسانی که افکار و رویکرد جوانان این کشور را هدف قرار می‌دهند برخورد کند. وی گفت: جامعه جهانی باید درک کند که با این کشور در تلاش‌ها و سیاست‌های آن برای مبارزه با این تفکرات گمراه شریک است .

ملک سلمان بن عبدالعزیز گفت: بزرگترین چالشی که امت اسلامی با آن روبه‌رو است حفظ ثروت واقعی آن و امید آینده اش یعنی جوانان، از خطراتی است که با آن روبه رو هستند، به ویژه افراط گرایی و تندرویی و پیروی از درخواست‌های پلید وگمراه کننده ای که آن‌ها را به سمت رفتارها و اقدامات عجیبی سوق می‌هد که با فطرت طبیعی و اصول دین حنیف و اسلامی و ارزش‌های این جامعه اسلامی در تناقض هستند .

پادشاه عربستان افزود: آنچه از طائفه گرایی و درگیری که امروز جهان اسلام شاهد آن است، ما را به نهایت تلاش برای یکپارچگی و اقدام برابر برای حل مشکلات امت اسلامی و حل مسائل آن فرا می‌خواند .

بر اساس این گزارش، مدینه منوره روز گذشته شاهد وقوع یک انفجار تروریستی بود که مرکز امنیتی مسئول حفاظت از مسجد النبی را هدف قرار داد که این اقدام موجب کشته شدن 4 نیروی امنیتی و زخمی شدن 5 تن دیگر شد .

همزمان با آن یک انفجار تروریستی نیز در نزدیکی مسجدی در شهر القطیف در شرق عربستان به وقوع پیوست که مقامات سعودی اعلام کردند که بقایای اجساد 3 تن را یافتند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد .

پیشتر نیروهای امنیتی عربستان تلاش یک عامل انتحاری برای انفجار در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده را نیز ناکام گذاشتند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: