کریمی قدوسی:

ایران به سرعت محوریت تشکیل شورای بین الحرمین را به دست بگیرد

کدخبر: 2045592

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید سریع محوریت تشکیل شورای بین‌الحرمین را به دست بگیرد گفت: نمایندگان طرحی را تهیه کنند که بر اساس آن اداره الحرمین الشرفین توسط شورای مسلمین به دست گرفته شود تا در درجه اول امنیت حج گذاران در حج تمتع و عمره تامین شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جواد کریمی قدوسی در گفتگوی، با اشاره به حوادث ناگوار در عربستان و کشته شدن جمعی از زائران خانه خدا، اظهار داشت: مدیریت کشور سعودی و حاکمیت سعودی ها بیشتر متوجه مدیریت پشتیبانی از جریان های تکفیری و داعشی و خلق گسترش بحران در منطقه است و این اقدامات خلق الساعه نیست حداقل سه دهه با صرف هزینه های صدها میلیارد دلاری منطقه را به منطقه بحران زده و شکننده تبدیل کرده اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خلق طالبان در افغانستان و پاکستان ، خلق داعش در این عصر که بزرگترین دانشگاه تربیت کننده تکفیری ها در مدینه، به اهداف سعودی ها تبدیل شده بود و طبیعی است که این آتش ها روزی دامن سعودی را خواهد گرفت. عربستان می تواند مصداق بارز ضرب المثل چاه کن همیشه ته چاه است، باشد.

وی گفت: این بحران ها به زودی به صورت گسترده حاکمیت آل سعود را در بر خواهد گرفت و یکی از محورهای این خلق فتنه ها هم ایران است، که حادثه منا از این قبیل بود و برای وارد کردن ضربه اساسی به حجاج ایرانی طراحی شده ، حادثه که مسجد الحرام و عملیات های انتحاری اخیر شکل گرفته که آغاز آتش در عربستان است.

کریمی قدوسی تاکید کرد: امروز حتی آمریکایی ها به این نتیجه می رسدند که نمی توانند از جنگ افزوی های سعودی حمایت کنند و مایل هستند به نوعی مشکلات در منطقه حل شود. یک طرف قضیه آمریکا و صهیونیست ها چرا که اگر پایگاه اصلی آنها در منطقه فرو بریزد، مشروعی،و حضور نامشروعشان را از دست می دهند.

این نماینده ادامه داد: بنابراین روز به روز جهان اسلام متوجه بی کفایتی سعودی ها خواهد شد و به زودی طرح ابتدای انقلاب که حضرت امام فرمودند باید شورایی از مسلمین برای اداره حرمین تشکیل شود، عملیاتی خواهد شد.

وی عنوان کرد: بعد از اتفاقاتی که در دو مرکز وحی مکه و مدینه اتفاق افتاده است که خیلی تلخ، سخت و شکننده بود، به نظر می رسد باید سریع جمهوری اسلامی محوریت تشکیل شورای بین الحرمین را به دست بگیرد.

کریمی قدوسی با اشاره به نقش مجلس دراین امر، گفت: پیشنهاد ما است که مجلس در این عرصه فعال شود و همانطور که برای موضوع فلسطین ما در مجلس قانونگذاری کردیم که همه ساله کنگره فلسطین را تشکیل دهیم به نظر می رسد جا دارد نمایندگان طرحی را تهیه کنند که بر اساس آن اداره الحرمین الشرفین توسط شورای مسلمین به دست گرفته شود تا در درجه اول امنیت حج گذاران در جح تمتع و عمره تامین شود.

وی در این باره که واکنش عربستان در باره اداره حج توسط شورای مسلمین چه خواهد بود، اظهار داشت: واکنش آنها قطعا منفی است اما امروز سعودی ها در موقعیتی نیستند که موافقت ومخالفاتشان تاثیر گذار باشد، جایگاه سعودی ها هم در انزار بین الملل حتی در خود آمریکا به خاطر نقششان در فاجعه 11 سپتامبر و هم در سطح بلاد مسلمین کاملا زیر سوال رفته اگر جایگاه های کوچکی در اختیار دارد به دلیل خرج دلارهای نفتی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار اداره حج توسط شورای مسلمین کاملا عملیاتی است، گفت: جمهوری اسلامی به خوبی می تواند محوریت کار را به دست بگیرد چرا که منطق خوب در این زمینه دارد و بر اساس ارتباطی که با علمای بلاد اسلامی در تمام مذاهب دارد می تواند زمینه برگزاری کنفرانس و تصمیم گیری در این باره را فراهم کند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: