آژانس اروپایی خبر داد:

انتظار ۹۶ هزار کودک بدون همراه برای پناهندگی در اروپا

کدخبر: 2045697

یک آژانس اروپایی اعلام کرد: حدود ۹۶ هزار کودک آواره و پناهجو که در سال ۲۰۱۵ میلادی وارد اروپا شده اند، به دنبال پناهندگی در کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: دفتر حمایت از پناهندگی اروپا در گزارش سالیانه خود اعلام کرد: در سال 2015 میلادی حدود 96 هزار کودک پناهجو و مهاجر که بدون همراه وارد اروپا شده اند، به دنبال دریافت پناهندگی در کشورهای اتحادیه اروپا بوده اند که این رقم نسبت به سال 2014 میلادی 4 برابر افزایش داشته است.

این گزارش افزود: بیش از نیمی از کودکان آواره و پناهجوی بدون همراه، از افغانستان هستند و پس از آنها کودکان سوری و اریتره ای قرار دارند.

سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از مناطق جنگی و بحران زده خاورمیانه، آفریقا و آسیا به مرزهای اروپا سرازیر شده اند. این بدترین بحران مهاجرت به اروپا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

این آژانس اروپایی اعلام کرد: بیش از 1.4 میلیون نفر که اکثر آنها را سوری ها و افغان ها تشکیل می دهند، به دنبال حمایت بین المللی در اتحادیه اروپا در سال 2015 میلادی بوده اند. این رقم نسبت به 2014 میلادی بیش از 110 درصد رشد داشته و به بالاترین سطح از سال 2008 میلادی رسیده است.

بیش از یک سوم درخواست های پناهندگی نیز در آلمان ارائه شده است. تعداد اتباع سوری که خواستار دریافت پناهندگی شده اند با 3 برابر افزایش به 380 هزار نفر رسیده است. حدود 200 هزار افغان نیز درخواست پناهندگی داده اند که نسبت به 2014 میلادی 4 برابر رشد داشته است.

ارسال نظر: