مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خبر داد:

افزایش ۱۰۰ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی/ پیش‌بینی افزایش شیفیت‌های کاری با اجرای طرح "ال.ای.زد"

کدخبر: 2046064

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی با اشاره به اینکه روز گذشته ۳۵۰۰ خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند، گفت:از هم‌اکنون پیش‌بینی افزایش ساعات کاری و در صورت لزوم شیفت‌های دوم و سوم صورت گرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید نواب حسینی‌منش با اشاره به اینکه روز گذشته 3500 خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند، گفت: این در حالیست که در حالت عادی روزانه 1500 خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کردند.

حسینی‌منش با اشاره به اجرای طرح "ال ای زد" از شهریورماه سال جاری گفت: مقررشده در فاز نخست این طرح در محدوده "طرح زوج و فرد" معاینه فنی خودروها کنترل شده و صرفا به خودروهایی که معاینه فنی داشته باشند اجازه ورود به محدوده زوج و فرد داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح نیمه شهریورماه آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود احتمال افزایش مراجعات مردمی به مراکز معاینه فنی وجود داشته باشد، اظهارکرد: بر همین اساس از هم اکنون پیش‌بینی افزایش ساعات کاری و در صورت لزوم شیفت‌های دوم و سوم صورت گرفته است.

به گفته وی اکنون در هر شیفت کاری در هر ماه قابلیت خدمات‌رسانی به 100 هزار خودرو فراهم است. این در حالیست که با افزایش مراجعات افزایش شیفت کاری نیز پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در یک فاز روی خودروهای انژکتوری و کاربراتوری اعمال محدودیت می‌شود و در گام بعدی نیز اجرای این طرح به کل سطح شهر تهران تسری می‌یابد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه از سال گذشته در شهر تهران یک میلیون و 800 هزار خودرو موکلف به دریافت معاینه فنی بودند، گفت: تاکنون یک میلیون خودرو با مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران و یا اطراف تهران معاینه فنی دریافت کرده‌اند. این در حالیست که 500 هزار خودرو از مراکز معاینه فنی تهران مجوز دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: برای 800 تا یک میلیون خودروی فاقد معاینه فنی پیش بینی مراجعه داریم.

حسینی منش با اشاره به ویژگی‌های سامانه سیمفا تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه سیمفا و کنترل مکانیزه خودروهای فاقد معاینه فنی، صدور برگه معاینه فنی جعلی دیگر امکان‌پذیر نیست و به طور حتم صدور این گونه برگه‌ها به صفر خواهد رسید. از سوی دیگر با سیستم یکپارچه معاینه فنی، استاندارد واحد برای اعمال معاینه فنی در تمام مراکز کشور صورت گرفته است.

وی یادآور شد: طی دو ماه آینده تمامی مراکز معاینه فنی کشور به دوربین پلاکخوان تجهیز خواهند شد. به طور که دریافت معاینه فنی منوط به ثبت پلاک خودرو است و اینچنین دیگر هیچ خودرویی نمیتواند بدون مراجعه به مراکز معاینه فنی برگه دریافت کند.

ارسال نظر: