حبیبی در حاشیه اجلاس دبیران حزب موتلفه اسلامی:

هیات نظارت بر برجام باید تکلیف بدعهدی آمریکایی‌ها را مشخص کند

کدخبر: 2046106

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران، آن را نیز یک نمونه از بدعهدی های آمریکایی‌ها در پسابرجام قلمداد کرد و گفت: هیات نظارت بر برجام باید تکلیف بدعهدی آمریکایی‌ها را مشخص کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان اجلاس دبیران حزب متوعش با تبریک عید سعید فطر و با تقدیر از حضور عظیم مردمی در روز قدس و مناسک عبادی و عید سعید فطر، ضمن اشاره به خطبه‌های عید فطر مقام معظم رهبری در خصوص حقوق‌های نجومی تاکید کرد: مطالبه افکار عمومی مجازات مدیران خاطی و رد وجوه به بیت المال است.

وی با اشاره به بخش هایی از نامه اسحاق جهانگیری معاون اول به رئیس جمهور این نامه را بیشتر یک گزارش کار خواند و افزود: افکار عمومی منتظر اقدام و عمل در این زمینه است.

دبیرکل حزب موتلفه آسیب شناسی مستی اشرافی‌گری در کشور را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: بسیاری از مشکلات و نابسامانی های کنونی از زمانی آغاز شد که عده ای با اسم رمز توسعه، مانور تجمل در کشور راه انداختند.

حبیبی با تاکید بر بیانات صریح مقام معظم رهبری بر نامشروع و گناه اعلام کردن این برداشتها، از قوه قضاییه خواست سریعا با مدیران خاطی برخورد کند، وجوه بیت المال را مسترد کند و گزارش این برخورد را نیز به افکار عمومی ارائه دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش بوئینگ به جمهوری اسلامی ایران، آن را نیز یک نمونه از بدعهدی های آمریکایی ها در پسابرجام قلمداد کرد و افزود: هیئت نظارت بر برجام باید تکلیف بدعهدی آمریکایی ها را مشخص کند.

وی گفت: لغو فروش هواپیماهای بوئینگ دلیل دیگری بر شکست و بی نتیجه بودن اعتماد به آمریکا است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با ابراز تاسف از آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر نسبت به ضعف ایمنی در صنعت پتروشیمی در ایران انتقاد کرد و گفت: وقوع آتش سوزی ها در صنایع پتروشیمی حکایت از ضعف جدی ایمنی در این صنعت با این حجم از سرمایه گذاری های انبوه دارد.

حبیبی با اشاره به استراتژی جریانات تکفیری و داعشی در عراق و سوریه در حالی که روز به روز حلقه محاصره دور آنها با توفیقات ارتش و نیروهای مردمی تنگ تر می شود، افزود: داعشی ها به دنبال اقدامات تروریستی کور هستند و این موضوع سبب می شود که نیروهای امنیتی در سوریه و عراق هوشیاری شان افزایش یابد.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به دولت، مردم و به ویژه خانواده شهدای انفجارهای تروریستی اخیر در عراق که در آستانه عید فطر و با زبان روزه توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند، حضور نظامی‌های آمریکا و سایر کشورهای غربی را در سوریه، موجب تشدید فعالیتهای تروریستی دانست.

حبیبی در ادامه با اشاره به گزارش بان کی مون در خصوص آزمایش موشکی کشورمان گفت: کاش بان کی مون در آخرین گزارش‌هایش در انتهای دوره دبیر کلی انصاف و بی طرفی را رعایت می‌کرد.

وی افزود: در این دوره دبیر کل سازمان ملل کاملا اسیر و تابع آمریکایی‌ها بود و بی‌طرفی در اتخاذ مواضع و اقدامات از خود نشان نداد و الا می‌بایست به جای گزارش درباره آزمایش های موشکی کشورمان، گزارشی در خصوص نقض مکرر برجام توسط آمریکایی‌ها ارائه می‌کرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به فتنه منافقین در 18 تیر 78 و ضمن برشمردن برخی خیانت‌ها و ظلم‌هایی که بر مردم و نظام روا داشته شد، گفت: حساسیت زدایی نسبت به جریان فتنه و فتنه گران یکی از پروژه های دشمن خارجی و جریان نفاق داخلی است. باید با شناخت کافی از جنگ احزابی که دشمن به راه انداخته است، صفوف مردمی حامیان نظام که در 23 تیر، 9 دی و دیگر ایام مکررا مدافعان اصلی نظام اسلامی در هجمه متحدانه استکبار و ضدانقلاب بوده است را با قدرشناسی عملی از این مردم منسجم‌تر کرد.

وی تنها راه حل مجرمان فتنه را توبه و عذرخواهی سران فتنه از مردم دانست و تاکید کرد: کسانی که در نظام به صورت انتخابی و یا انتصابی مسئولیتی دارند؛ حتما باید موضع شفافی نسبت به فتنه و فتنه گران داشته باشند.

ارسال نظر: