مجید جوانمرد کارگردان و تهیه کننده در گفت‌و‌گو با «نسیم آنلاین» :

مدیر فارابی یک وقت ملاقات ۵ دقیقه ای هم به ما نمی‌دهد/ به خاطر یک وام ۵۰ میلیونی رایت ویدیویی فیلم را گرو گرفته‌اند

کدخبر: 2046171

مجید جوانمرد کارگردان پیشکسوت سینمای ایران سال قبل فیلمی با نام "آدم باش" را روی پرده داشت؛ فیلمی کمدی که به دلیل اکران نامناسب و محدودیت در تخصیص سالن نتوانست فروش مطلوبی داشته باشد.

جوانمرد در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » با اشاره به اینکه بخش عمده سرمایه «آدم باش» برای بخش خصوصی بوده و بیشتر از یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده بود بیان داشت: ما که به مانند برخی کارگردانان نورچشمی نیسیتم که در تمامی ادوار با سرمایه های دولتی فیلم می سازند. برای تولید «آدم باش» که زمینه ای فانتزی هم داشت نزدیک به 1 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه کردیم آن هم کاملا از بخش خصوصی و در این بین فارابی فقط یک وام 50 میلیون تومانی به ما داد. وی ادامه داد: جالب است که به خاطر همان وام 50 میلیونی، فارابی رایت ویدیویی فیلم را گرو گرفته است و حتی حواسشان به این نیست که در اکران چه بلایی بر سر فیلم ما آوردند.

مدیر فارابی یک وقت ملاقات 5 دقیقه ای هم به ما نداد

جوانمرد با اشاره به حضور فارابی به عنوان سرمایه گذار در تولید محصولاتی که در اکران کاملا شکست خورده اند خاطرنشان ساخت: دوستان بودجه‌های چند صد میلیونی را در اختیار کارگردانانی گذاشتند که حتی یک سوم بودجه تولید عایدی نداشتند و به ما که رسید با منت یک وام 50 میلیون تومانی به ما دادند که برای بازپس گیری این وام هم مدام ما را به فارابی می خوانند. کارگردان آثاری نظیر «شکار»، «دستمزد» و «قافله» افزود: من در روزهای اخیر فقط 5 دقیقه وقت ملاقات از مدیرعامل فارابی می خواستم که با او درباره مشکل پیش آمده برای فیلم ام صحبت کنم اما حتی به اندازه 5 دقیقه هم به من فرصت ندادند. یکی نیست به مدیران فارابی بگوید این نهاد راه اندازی شد برای کمک به سینماگران نه اینکه سینماگران التماس کنند برای گرفتن وقت گفتگو با آنها!!!

مدیران منتظرند تا هنرمندان بمیرند و آن گاه برایشان فرش قرمز پهن کنند

این کارگردان 62ساله در بخش دیگری از گفتگوی خود با نسیم آنلاین با اشاره به اینکه در همه این سالها سعی کرده به سمت تولید محصولات مبتذل نرود بیان داشت: من هم مانند خیلی ها دیگری می توانستم به سراغ تولید کمدی های مبتذل سوپرمارکتی بروم و البته سود خوبی به جیب بزنم اما این کار را نکردم و وقتی هم خواستم کمدی بسازم محصولی را تولید کردم که کاملا آبرومند باشد و کمترین رگه ای از لودگی در آن نباشد. حالا ببینید مدیران دولتی که وظیفه شان حمایت از سینمای پاک است با ما چه برخوردی می کنند. وی خاطرنشان ساخت: مدیران سینمایی ما انگاری منتظرند تا هنرمندان بمیرند و آن گاه برایشان فرش قرمز پهن کنند. چرا در زمان حیات به کارگردانان وقت ملاقات نمی دهند و شرایطی را فراهم نمی آورند برای حل مشکلات. آیا این اخلاقی است که بنیاد فارابی که متولی اصلی حمایت از سینماگران است به خاطر یک وام 50 میلیونی رایت ویدیویی فیلم مرا در اختیارم نگذارد.

ارسال نظر: