درخواست شورای امنیت برای توقف درگیری‌ در سودان جنوبی

کدخبر: 2046253

شورای امنیت سازمان ملل متحد از طرفین درگیری‌ها در سودان جنوبی خواست هر چه‌ سریع‌تر اقدامات خشونت‌آمیز را به ویژه در پایتخت این کشور متوقف کنند.

به‌ گزارش « نسیم آنلاین »، شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای این شورا خواستار توقف فوری درگیری‌ها هستند و در این‌ راستا از سالوا کر ، رییس‌جمهوری این کشور و ریک مچار، معاون سابق وی می‌خواهند تمام تلاش خود را برای کنترل نیروهای تابع خود به عمل آورند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در این بیانیه خواستار توقف درگیری‌ها و جلوگیری از اشاعه اقدامات خشونت‌آمیز شد و از طرفین درگیری‌ها خواست تا به تعهدات خود در قبال توافق صلح از جمله آتش‌بس دائمی عمل کنند.

این نهاد بین‌المللی همچنین درگیری‌های خشونت‌آمیز اخیر در کوبا و حمله به کارکنان و تأسیسات سازمان ملل متحد را به شدت محکوم و اعلام کرد که کشتار غیرنظامیان و کارکنان سازمان ملل متحد امری غیر قابل قبول است.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کشتار صدها تن در درگیری‌های سودان جنوبی، یک سخنگوی معاون سابق رئیس‌جمهور به تازگی گفت که این کشور دوباره وارد جنگ شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع دولتی در سودان جنوبی پیش از این اعلام کرده بود، همزمان با فوران مجدد درگیری‌های مسلحانه شدید در بخش‌هایی از جوبا، دست‌کم ۲۷۲ تن در درگیری میان فرقه‌های رقیب این کشور در پایتخت کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این درگیری‌ها پنج‌شنبه و جمعه میان نیروهای وفادار به سالوا کر، رئیس‌جمهور سودان جنوبی و طرفداران ریک مچار، معاون سابقش درگرفت. سالوا کر و ریک مچار، معاون سابقش که اکنون به رقیب وی تبدیل شده خواستار آرامش در این کشور شده و به دنبال پایان بخشیدن به درگیری‌ها هستند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: