از سوی سخنگوی وزارت خارجه اعلام شد:

واکنش ایران به بیانیه ناتو درباره برنامه موشکی

کدخبر: 2046261

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار نگرانی مطرح شده در بیانیه پایانی نشست سران ناتو درباره برنامه موشکی ایران را مردود و تکرار ادعاهای بی اساس گذشته خواند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی اظهار نگرانی مطرح شده در بیانیه پایانی نشست سران ناتو درباره برنامه موشکی ایران را مردود و تکرار ادعاهای بی اساس گذشته خواند.

وی افزود: همانگونه که بارها اعلام شده است توانایی های موشکی کشورمان صرفا در چارچوب برنامه های مشروع دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و به هیچ وجه برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: برنامه موشکی ایران نه تنها هیچ گونه ارتباطی با برجام و مذاکرات هسته ای ندارد، بلکه همانگونه که بارها تاکید شده است ناقض قطعنامه ٢٢٣١ نیز محسوب نمی شود. ناتو در بیانیه پایانی نشست اخیر خود ضمن استقبال از برجام و اجرای آن و تاکید بر همکاری کامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، نسبت به "توسعه برنامه موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی و استمرار آزمایش" این موشک‌ها "شدیدا" ابراز نگرانی کرده بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز اخیرا ادعا کرده بود آزمایش‌ ‎های موشکی ایران متناقض روح برنامۀ جامع اقدام مشترک (برجام) است. این ادعا با واکنش منفی مقامات ایرانی مواجه شد.

تهران همچنین شنبه (19 تیر) اظهارات اخیر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، درباره برنامه های موشکی ایران را غیر سازنده خواند و آن را مردود دانست و تاکید کرد برنامه های دفاعی خود را ادامه خواهد داد.

ارسال نظر: