حمله سنگین داعش به مواضع کُردها در "رقه" و "منبج" سوریه

کدخبر: 2046281

گروهک تروریستی داعش در حالی طی روزهای گذشته حملات خود را به مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه در "رقه" و "منبج" شدت بخشیده که ائتلاف آمریکایی دست روی دست گذاشته و تنها نظاره‌گر کشتار نیروهای کُرد است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: داعش به حملات سنگین خود علیه نیروهای دموکراتیک سوریه در مناطق شمال رقه و پیرامون شهر منبج در ریف شرقی حلب ادامه می‌دهد.

عناصر داعش به تازگی مسیر حلب به حسکه را پس از تسلط بر جایگاه سوخت الاتحادیه واقع در شرق شهرک عین عیسی در ریف شمال غربی رقه مسدود کردند. این اقدام در جریان عملیات بی آنان با هدف سیطره مجدد بر مناطقی صورت گرفت که نیروهای دموکراتیک طی ماه گذشته به تصرف خود درآوردند.

درگیری‌های شدیدی همچنان در روستای سیکرو واقع در جنوب شهرک عین عیسی جریان دارد و داعش همچنان برای یورش به این شهر تلاش می‌کند که در جریان این درگیری‌ها شماری از نیروهای 2 طرف کشته یا زخمی شدند.

همزمان داعش به دنبال یورش به شهرک الهیشه است که از یک ماه پیش به تسلط نیروهای دموکراتیک درآمده است، عناصر داعش از سه محور و با بکارگیری شمار زیادی از عوامل انتحاری و مهاجمان خود به این شهر واقع در شرق عین عیسی حمله کردند.

گروه‌های دیگر وابسته به داعش نیز به تازگی روستای «الحسباوی» نزدیک عین عیسی را تحت تسلط خود گرفته و 35 تن از عناصر خود را که در جبهه‌های پراکنده در ریف شمالی رقه کشته شده بودند، در آنجا دفن کردند.

این در حالی است که درگیری‌های شدیدی نیز در طرف‌های شرقی شهر منبج بین داعش و نیروهای دموکراتیک جریان دارد و نیروهای دموکراتیک به دنبال یورش به خطوط دفاع داعش هستند تا خود را به مرکز شهر برسانند در شرایطی که عملیات هوایی ائتلاف آمریکایی برای پشتیبانی از نیروهای دموکراتیک متوقف شده و همین امر بر شدت ضد حمله‌های داعش افزوده است.

منابع آگاه کُرد به خبرنگار فارس خبر دادند: در پی سیطره نیروهای دموکراتیک بر بخش بزرگی از منطقه حی الحزاونه در بخش غربی منبج، داعش با انفجار 2 خودروی بمب گذاری شده این نیروها را در اطراف منطقه مذکور هدف گرفت که با کشته شدن پنج تن از نیروهای دموکراتیک همراه بود تا شمار کشته های این نیروها را در یک روز به 20 تن رسانده باشد.

در همین حال رسانه‌های کُرد تصاویری از نیروهای خود را منتشر کرده و از حضور نیروهای ویژه آمریکایی در خطوط مقدم درگیری‌های منبج خبر دادند در حالی که منابع محلی تاکید کردند، نیروهای آمریکایی به ماموریت مستشاری و شناسایی در مناطقی به دور از خطوط مقدم اکتفا می‌کنند.

داعش طی سه روز گذشته حدود 50 تن از اهالی منبج را که قصد فرار به خارج از شهر را داشتند، اعدام کرده و به دنبال اینکه داعش حلقه محاصره شهر را با تسلط مجدد خود بر مسیر منبج به جرابلس شکسته بود نیروهای دموکراتیک همچنان در حال تلاش برای کامل کردن محاصره این شهر از چند محور هستند.

عملیات هوایی ائتلاف آمریکایی طی سه روز گذشته به بمباران پل‌ها و راه‌های منتهی به منبج محدود شده تا راه کمک‌رسانی از جرابلس را مسدود کند و در خطوط درگیری‌های مستقیم تنها به نظارت و شناسایی اکتفا کرده و هیچ ضربه کاری به گروه‌های داعش که در حال حمله شدید به مواضع نیروهای دموکراتیک هستند، وارد نکرده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه از 24 مارس گذشته عملیات نظامی فشرده‌ای راتحت حمایت ائتلاف آمریکایی با هدف تسلط بر مناطق حضور داعش در رقه و ریف شرقی حلب آغاز کردند که در نتیجه آن بخش وسیعی از ریف حلب تحت سیطره خود گرفته و تحرکات داعش را در ریف رقه نیز محدود کردند.

ارسال نظر: