بازارگرمی دوباره کی‌روش؛ شایعات دنباله‌دار سرمربی تیم ملی تمامی ندارد!

کدخبر: 2046325

کارلوس کی‌روش راه فعالیت در فوتبال ایران را آموخته و از همه مهم‌تر روش امتیازگیری را بلد شده است. تیم ملی انگلیس، حالا بهانه‌ای شده برای بازارگرمی. شایعه‌ای عجیب که مشخص هم نیست چرا و چگونه منتشر شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، انگار عده‌ای منتظرند تا ناکامی تیم‌های ملی یا باشگاهی در اروپا را ببینند و سپس شایعه‌ای بسازند. شایعه‌ای در خصوص ابراز علاقه فلان تیم ملی یا بهمان باشگاه به کارلوس کی‌روش! این سناریو برای امروز و دیروز نیست. از 5 سال قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. ابتدا لیدز یونایتد، سپس تیم ملی آفریقای جنوبی، بعدها ساندرلند و منچستر یونایتد و حالا نیز تیم ملی انگلیس.

شایعه‌ها پول نمی‌اندازند، پس هزینه‌ای هم صرف ساختن‌شان نمی‌شود. می‌آیند، چند روز حول و حوش فوتبال، تیم ملی و فدراسیون می‌چرخند و سپس می‌روند. این وسط فقط بازارگرمی انجام می‌شود یا امتیازی از مدیران فدراسیون به نفع خودشان می‌گیرند. سرانجام هم اثری نه از پیشنهاد می‌ماند و نه نامه‌ای رسمی برای جذب سرمربی تیم ملی ایران.

مگر کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد ندارد؟ پاسخ قطعا مثبت است. مرد پرتغالی تا پایان جام جهانی 2018 تحت قرارداد فدراسیون فوتبال ایران است. پس هر تیمی، اعم از ملی یا باشگاهی برای جذب او باید به فدراسیون فوتبال نامه بفرستد و به صورت رسمی با فدراسیون ایران مذاکره کند. حالا یک سوال. آیا تاکنون و در این 5 سال، یک باشگاه یا یک تیم ملی برای جذب کی‌روش با فدراسیون فوتبال مکاتبه کرده؟ آیا اصلا پیشنهادی - نه در حد همین شایعه‌های تکراری - برای صدور رضایتنامه کی‌روش به فدراسیون فوتبال ارسال شده؟

کارلوس کی‌روش راه فعالیت در فوتبال ایران را آموخته و از همه مهم‌تر روش امتیازگیری را بلد شده است. او می‌داند از چه دری وارد شود و چطور مدیران فوتبال ایران را لای منگنه قرار بدهد. تیم ملی انگلیس، حالا بهانه‌ای شده برای بازارگرمی. شایعه‌ای عجیب که مشخص هم نیست چرا و چگونه منتشر شده است. اینکه اتحادیه فوتبال انگلیس، میان این همه مربی طراز اول و فعال در فوتبال اروپا، سراغ کی‌روش بیاید و برای جذب او پیشنهاد بدهد، باورکردنی نیست.

کی‌روش سال‌ها از فوتبال اروپا دور بوده و به همین دلیل نامش از میان مربیان طراز اول خارج شده. او در بازار اروپایی یک مربی درجه یک نیست. مردی که در 5 سال اخیر هرگز پیشنهادی رسمی از لیگ‌های معتبر دریافت نکرده و حضور او روی نیمکت‌های تیم‌های ملی و باشگاهی قاره سبز فقط در حد حرف بوده است. در این شرایط اتحادیه فوتبال انگلیس که به راحتی از نام روی هاجسون یا فابیو کاپلو می‌گذرد، هرگز به سرش هم نمی‌زند که هدایت تیم ملی کشورش را به کی‌روش بسپارد. این را هم خود کی‌روش می‌داند و هم مدیران فدراسیون فوتبال. به همین دلیل محمدرضا ساکت، مدیر تیم‌های ملی درباره پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی انگلیس به کی‌روش می‌گوید: «من از شرایط تیم ملی انگلیس و همچنین وضعیت سرمربیگری این تیم خبر ندارم. تا به حال هم هیچ بحثی از سوی کی‌روش یا کشورهای دیگر با فدراسیون ایران مطرح نشده و اگر هم این اتفاق بیفتد قطعا جواب ما منفی است و با کی‌روش به راه خود ادامه می‌دهیم.»

به نظر می‌رسد پیشنهاد تیم ملی انگلیس هم مثل آفریقای جنوبی، ژاپن یا باشگاه‌هایی نظیر لیدز و ساندرلند در حد شایعه باقی می‌ماند و چند روز دیگر فراموش می‌شود. اتفاقی که در این 5 سال به آن عادت کرده‌ایم.

منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر: