سیدیاسر جبرائیلی:

افرادی در دولت یازدهم واسطه هستند تا میدان نفتی آزادگان را به توتال واگذار کنند

کدخبر: 2046328

می‌توان به راحتی حدس زد که توتال واسطه شده است تا جلو سنگ اندازی فابیوس را بگیرد و امروز افرادی در دولت یازدهم واسطه هستند تا میدان نفتی آزادگان را به همراه سهم "مالکیت" و طی یک سند "محرمانه" به توتال واگذار کنند؛ روشن نیست که آیا شرکت پژو نیز چنین نقشی داشته است یا خیر!

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدیاسر جبرائیلی طی یادداشتی نوشت:

پرده برداری از باج دهی به توتال در مذاکرات هسته‌ای

در افکار عمومی ایران از دولت فرانسه تصویر خوشایندی نقش نبسته است. تیتروار می توان به ماجرای خون های آلوده به ایدز، نقش ویژه سفارت فرانسه در فتنه 88، حمایت همه جانبه از منافقین، اهانت مقامات فرانسوی به پیامبر اکرم(ص)، خروج پژو از ایران بر خلاف قرارداد 2003، اخلال شرکت توتال در برداشت گاز از پارس جنوبی و محروم کردن 10 ساله ایران از این منابع، و نهایتا سنگ اندازی در مسیر مذاکرات هسته ای به عنوان بخشی از رفتار کینه توزانه پاریس با تهران اشاره کرد. منتهی پرسشی که چونان پتکی سهمگین بر فرق آدمی فرود می آید این است که چرا چنین کشوری مجددا در دولت یازدهم به عنوان شریک راهبردی ایران مطرح می ‌شود و دقیقا شرکت های پژو و توتال که به مردم ما ضررهای هنگفت زده اند، یکی شریک اصلی ایران خودرو می شود و دیگری در کمین میدان نفتی آزادگان نشسته است و وزارت نفت دولت یازدهم، با تمام توان به دنبال واگذاری محرمانه آزادگان به آن است؟

آقای سید مهدی حسینی، رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی روز گذشته این پارادوکس را حل کرده و تلویحا از باج دهی به توتال برای پیشبرد مذاکرات هسته ای خبر داده تا پشت صحنه فیلمی که لوران فابیوس در خرداد 94 و میانه مذاکرات بازی کرد و به «سنگ اندازی فرانسه»‌ مشهور شد، آشکار شود. حسینی گفته است:‌ «لابی نفتی در دنیا، لابی بسیار قدرتمندی است و از آنجا که ما تجربه مشابهی در این زمینه در زمان قراردادهای بیع متقابل داشتیم، می دانستیم این لابی نفتی می تواند در پیشبرد مذاکرات هسته ای فعلی نیز موثر باشد».

می توان به راحتی حدس زد که توتال واسطه شده است تا جلو سنگ اندازی فابیوس را بگیرد و امروز افرادی در دولت یازدهم واسطه هستند تا میدان نفتی آزادگان را به همراه سهم «مالکیت» و طی یک سند «محرمانه» به توتال واگذار کنند. روشن نیست که آیا شرکت پژو نیز چنین نقشی داشته است یا خیر!

ارسال نظر: