نبیل قاووق:

عربستان سعودی خود منشا افکار تکفیری و تروریستی است

کدخبر: 2046382

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تصریح کرد: عملیات انتحاری در شهرهای جده، القطیف و مدینه منوره نشان داد که عربستان در "تروریست" خواندن حزب‌الله اشتباه کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت: نظام عربستان زمانی که خواست جهان را گمراه کرده و حزب‌الله را به عنوان یک خطر "تروریستی" که اعراب و مسلمانان را "تهدید" می‌کند، جلوه دهد، دچار "اشتباه استراتژیک" شد و حملات انتحاری در جده، القطیف و مدینه منوره اشتباه بودن اقدام عربستان در "تروریستی" خواندن حزب الله و معیارهایش برای تعریف تروریسم را ثابت کرد.

قاووق گفت: آیا حزب‌الله خطری علیه امنیت عربستان است یا تروریسم تکفیری؟ عربستان باید بعد از این انفجارها در سیاست‌ها و اقدامات خود علیه مقاومت بازنگری کند.

وی افزود: تکفیری‌هایی که در بیروت، الهرمل و البقاع خود را منفجر کردند و نظامیان را ربوده و سر بریدند و همچنان "عرسال" و "رأس بعلبک" را اشغال می‌کنند، شاخه القاعده در لبنان و سوریه و جبهه النصره هستند. جبهه النصره امروز با سلاح‌های عربستان می‌جنگد. عربستان تا کی می‌خواهد به حمایتش از جبهه النصره در سوریه ادامه دهد حال آن که جبهه النصره نظامیان ما را سر بریده و همچنان اراضی ما را در البقاع اشغال می‌کند.

قاووق گفت: ادامه حمایت عربستان از جبهه النصره "خطری واقعی" علیه امنیت ملی لبنان است چه معنی دارد که عربستان با عملیات انتحاری در کشور خود مخالف است اما از آن در سوریه حمایت می‌کند.

وی گفت: عربستان منشا افکار تکفیری است که خون و مال و آبروی مردم را هدف گرفته، نظام عربستان خود یکی از اصلی ترین حامیان تکفیری‌ها است و با فتواها و حمایت‌هایش از تروریست‌ها خطری برای آینده امت اسلامی است؛ فتواهای تکفیری که هر روزه شاهدش هستیم و از انفجارها در این جا و آنجا خطرناک‌تر هستند. در فتواها اسرائیل و ارتشش مجزا شده اند و به جایی رسیده که خون هر مسلمانی که حامی اسرائیل نباشد حلال شده و بهترین سند برای اثبات این حرف جنایات اخیر در "الکراده" عراق است که صدها کودک و زن و پیر و جوان از سنی و شیعه را قربانی کرد و این جنایات دشمنی علیه اسلام و تلاش برای تحریف و گمراهی و نیز خطری علیه امت اسلام است.

قاووق ادامه داد: امروز همه جهان هدف اقدامات تروریستی هستند جز اسرائیل که حتی یک گلوله از سوی تروریست ها به سمت مردمش شلیک نشده و همین خدمتی استراتژیک به اسرائیل است. امروز تروریست ها سلاح های اسرائیلی در دست دارند و دشمن به تروریست‌ها خدمات درمانی و دارویی و غذا می‌دهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: