دی‌میستورا:

مسئله سوریه تنها با راه حل سیاسی قابل حل است

کدخبر: 2046433

نماینده سازمان ملل در امور سوریه در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ایتالیا تصریح کرد که مسئله سوریه باید از طریق راه‌حل سیاسی و نه نظامی رفع گردد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "استفان دی‌میستورا" نماینده سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد که راه‌حل نظامی در سوریه مفهومی ندارد و بحران سوریه باید از طریق سیاسی حل شود.

«پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا روز دوشنبه (امروز) در «رم» پایتخت ایتالیا میزبان دی‌میستورا و «ریاض حجاب» رئیس هیأت عالی گفت‌وگوهای معارضان سوریه است.

جنتیلونی نیز در این کنفرانس خبری تأکید کرد که روسیه می‌بایست سهم بیشتری در فرانید انتقال قدرت سیاسی در سوریه ایفا کند.

ارتش سوریه و معارضین از چند ماه قبل در حلب و مناطقی از این کشور آتش‌بس اعلام کرده‌اند، اما ادامه تیراندازی و عملیات‌های گروه‌های وابسته به القاعده موجب شده تا این آتش‌بس در آستانه شکست قرار گیرد.

بر اساس توافقی که دو ماه قبل بین اعضای گروه موسوم به حمایت از سوریه صورت گرفت، قرار بود بعد از مذاکرات صلح و تدوین قانون اساسی جدید، ظرف 18 ماه در سوریه انتخابات برگزار شود.

دی‌میستورا پیش از این گفته بود که ماه آگوست، یعنی یک ماه دیگر، ضرب‌الاجلی واقعی برای رسیدن به نتایج ملموس در مذاکرات صلح سوریه است. به گفته وی، «دریچه موقعیت کنونی به سرعت در حال مسدود شدن است.»

ارسال نظر: