گروه حقوق بشری آمریکایی:

پلیس آمریکا علیه معترضان تاکتیک‌های نظامی استفاده می‌کند

کدخبر: 2046608

یک گروه برجسته حقوق بشری در امریکا از تاکتیک‌های پلیس امریکا علیه معترضان به کشتارهای اخیر سیاهپوستان در این کشور، انتقاد کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در لوئیزیانا، دوشنبه (21 تیر) گفت پلیس باتون روژ(دومین شهر بزرگ لوئیزیانا) علیه گروه‌های مردمی که در اعتراض به قتل آلتون استرلینگ، تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کرده بودند، از تاکتیک‌های خشونت آمیز و نظامی استفاده کرده است. افسران پلیس امریکا معترضان را تهدید کردند اگر به اعتراضاتشان پایان ندهند، با سرکوب شدید روبروخواهند شد.

پرس تی وی نوشت: "آلتون استرلینگ"، امریکایی آفریقایی تبار سه شنبه گذشته به ضرب گلوله دو مامور سفیدپوست در باتون‌روژ به قتل رسید. این در حالی بود که یک آفریقایی تبار دیگر به نام فیلاندو کاستیل، 32 ساله چهارشنبه شب در نزدیکی سنت پل در مینه سوتا به وسیلۀ پلیس امریکا کشته شد.

در اعتراض به کشتار این دو امریکایی آفریقایی صدها نفر در خیابان‌های امریکا تظاهرات کرده‌اند. پلیس تعداد زیادی از معترضان را بازداشت کرده است.

عفو بین الملل روز یکشنبه (20تیر) اعلام کرد شمار افراد دستگیر شده در اعتراضات روز شنبه درباره متناسب بودن واکنش (پلیس آمریکا) به تظاهرات صلح آمیز، تردیدهای جدی ایجاد کرده است.

توسل پلیس امریکا به خشونت علیه معترضان به ویژه با توجه به آمار بالای کشتار سیاهپوستان توسط افسران پلیس سفید پوست درسال‌های اخیر، به یک بحث ملی تبدیل شده است.

بنابر آمارهای یک گروه فعال که درباره خشونت پلیس امریکا پژوهش کرده است، در سال 2015 میلادی بیش از یک هزار و 150 نفر که دستکم 321 نفر از آنها سیاهپوست بوده اند، به دست پلیس امریکا کشته شده‌اند.

ارسال نظر: