پس از حضور در کمیسیون بودجه انجام شد:

توضحیات نوبخت درباره کاهش ۵.۱۰۰ هزار میلیاردی از بودجه دفاعی کشور

کدخبر: 2046776

رئیس سازمان مدیریت با بیان اینکه نمایندگان در زمان تکمیل لایحه بودجه تصور کردند که منابع تعریف شده سال گذشته مصرف نشده، عینا همان میزان در بودجه امسال آورده شده و بودجه دفاعی را به میزان ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بالا برده‌اند گفت: این پول در سال گذشته استفاده شده و اکنون پولی وجود ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد باقر نوبخت پس از حضور در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیون تخصصی لوایح مربوط به قوانین بودجه است و با توجه به اینکه دولت دو تبصره به قانون بودجه را در خصوص اصلاح نظام بانکی تقدیم مجلس کرد، پس از تصویب فوریت در صحن علنی امروز کمیسیون برنامه و بودجه بررسی کلیات و جزییات آن را آغاز کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی که نماینده رسمی دولت در لوایح برنامه و بودجه است، باید در این جلسه حضور پیدا می کرد و سوالات نمایندگان را پاسخ می داد، همچنین نمایندگانی از بانک مرکزی به دلیل مرتبط بودن موضوع با این بانک در این جلسه حضور پیدا کردند، و ان شاء الله یکشنبه هفته آینده بحث ادامه پیدا می کند.

نوبخت با بیان اینکه تببین چگونگی اجرای تبصره 35 و تفاوتی که این تبصره با مصوبه خرداد سال 92 مجمع عمومی بانک مرکزی دارد در جلسه تشریح شد، ادامه داد: نمایندگان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه تفاوت آنچه که در تبصره 35 وجود دارد و 8 مورد مجمع عمومی بانک مرکزی را دریافت کردند، و با همکاری و عقل جمعی که بین قوه مقننه و مجریه وجود دارد، قوانین لازم جهت رونق بخشی به اقتصاد و افزایش سطح اشتغال تصویب می شود.

وی با اشاره به تبصره 22 لایحه اصلاحی قانون بودجه بیان کرد:سال گذشته پس از انجام توافق برجام بخشی از دارایی های کشور به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار که در آمریکا بلوکه شده بود، آزاد شد و این پول دریافت و ریال آن در سال گذشته استفاده شد.

نوبخت با بیان اینکه نمایندگان در زمان تکمیل لایحه بودجه تصور کردند که منابع تعریف شده سال گذشته مصرف نشده است، افزود: عینا همان میزان در بودجه امسال آورده شده و بودجه دفاعی را به میزان 5 هزار و 100 میلیارد تومان بر اساس مبانی و منابعی که سال گذشته در بودجه آمد و مورد استفاده قرار گرفته بالا برده اند.

دولت از هر گونه تقویت بنیه دفاعی متناسب با واقعیت های کشور، حمایت و دفاع می کند

وی ادامه داد: نباید عددی واهی را به نیروهای مسلح حواله کرد و برای تقویت بنیه دفاعی باید بودجه باشد و اصلاحیه دولت این است که این پول در سال گذشته استفاده شده و اکنون پولی وجود ندارد، اگر منبعی وجود داشته باشد، در جهت تقویت بنیه دفاعی هر مقدار معقولی پرداخت می شود.

نوبخت با اشاره به دکترین دفاعی کشور بیان کرد: شرایط داخلی باید به گونه ای سامان یابد که اثر بازدارندگی داشته باشد و دشمنان جمهوری اسلامی طمع نکنند، دولت همیشه از تقویت بنیه دفاعی به ویژه در شرایط نا امن منطقه حمایت می کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه امنیت کشور نتیجه تقویت بنیه دفاعی و تیزهوشی نیروهای امنیتی و اطلاعی است،تصریح کرد:در اصلاح بودجه رقم بودجه دفاعی واقع بینانه دیده شده و دولت از هر گونه تقویت بنیه دفاعی متناسب با واقعیت های کشور، حمایت و دفاع می کند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: