جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه:

شناورهای بیگانه جرأت حضور در ۱۲ مایلی آب‌های سرزمینی ما را هم ندارند

کدخبر: 2046805

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تمام آب‌های ساحلی، سرزمینی و تحت نظارت کشور در رصد کامل سپاه است و شناورهای بیگانه جرأت حضور در ۱۲ مایلی آب‌های سرزمینی ما را هم ندارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار علیرضا تنگسیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: حضوری که رزمندگان ما در دریا دارند حضوری مقتدرانه و شجاعانه است.

وی ادامه داد: در خلیج فارس نیروی دریایی سپاه و در دریای عمان نیروی دریایی ارتش حضوری با اقتدار دارند که این حضور مقتدرانه مرهون خون شهداست.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اقتدار ما در دریا کاملاً اثبات شده است، گفت: هر شناوری که از تنگه هرمز و کنترل باند این تنگه عبور می‌کند باید خود را معرفی کند.

تنگسیری تصریح کرد: در تمامی پهنه خلیج فارس، در مناطق پنج‌گانه در جنوب و پایگاه‌های مستقل ما در دریای عمان حضوری پررنگ داریم به طوری که شناورهای بیگانه حتی در آب‌های تحت نظارت که 12 مایل با آب‌های سرزمینی ما فاصله دارد جرأت حضور پیدا نمی‌کنند و اگر حضور پیدا کنند مانند برخوردی که با آمریکایی‌ها صورت گرفت با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به خبر امروز رویتر به نقل از پنتاگون مبنی بر اعزام پنج قایق نظامی برای نظارت و کنترل ناو آمریکایی، متذکر شد: این مسأله تازه‌ای نیست و هر ناو جدیدی وارد خلیج فارس شود برای رصد آن حضور پیدا می‌کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: شناسایی ناو جدید هم به صورت سطحی و هم به صورت هوایی توسط پهپاد انجام می‌شود و هم با رادارها به صورت پنهان تمام حضور آنها را رصد می‌کنیم و این حق مسلم و قانونی ما است.

تنگسیری در پایان اظهار کرد: نه تنها آب‌های ساحلی، بلکه آب‌های سرزمینی یعنی 12 مایل بعد از آب‌های ساحلی و همچنین آب‌های تحت نظارت یعنی 12 مایل بعد از آب‌های سرزمینی در رصد کامل سپاه است و نیروهای ما با اقتدار در این آب‌ها حضور پیدا می‌کنند.

ارسال نظر: