خزاعی دبیر جشنواره مقاومت عنوان کرد:

"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" شعار جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

کدخبر: 2046933

محمد خزاعی دبیرچهاردهمین بین‌المللی فیلم مقاومت از انتخاب شعار برای ترسیم کلان افق و ساختارهای محتوایی این رویداد سینمایی خبر داد و عنوان کرد: بنابه تصویب شورای سیاستگذاری جشنواره این رویداد سینمایی با شعار"جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تجلی گفتمان انقلاب اسلامی" برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، وی با اعلام این خبر افزود: انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی را در ادبیات سیاسی جهان معرفی کرد. گفتمانی که امروز با گسترش آن در منطقه و جهان شاهد تحول و شکل‌گیری جنبش‌های نوینی هستیم که هر روز بر ابعاد و تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. گفتمانی که طلیعه نوینی را درافکار جهانی شکل بخشید و تمامی مکتب­های کهنه سیاسی و اقتصادی را به چالش کشاند.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از تعاریف و نگاه‌های کهنه و کلیشه‌ای از "هنر و سینما"هم دگرگون شده و نگاه تازه یی در تمامی عرصه‌ها ایجاد گردید و کلیشه‌ها و چارچوب‌های فرسوده درهم شکسته شد.

دبیرجشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه اگرچه همچنان، باور داریم که آثار هنری و سینمایی ما به موازات سایر حوزه‌ها رشد نیافته‌اند و پا به پای تحولات و پیشرفت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علمی، سیاسی و اجتماعی جلو نیامدند خاطرنشان ساخت: جشنواره فیلم مقاومت جدی‌ترین گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه سینماست و روندی را که این جشنواره در یک دهه اخیر پیموده نشان می‌دهد که حجم و گستره استقبال از این رویداد سینمایی در خارج از کشور و هفته‌های فیلم از ظرفیتی بالقوه و بالفعلی برخوردار است که می‌تواند ادبیات و گفتمان انقلاب را در چشم‌انداز جهانی بیشتر معرفی و شناسایی نماید.

به گفته وی، امروز وقت آن رسیده تا با اهتمام و تلاش هنرمندان و اندیشه ورزان حق‌طلب و آزادی‌خواه، پیام اخلاق، انسانیت و عشق که برآیند جوهره انقلاب اسلامی است بیش از پیش انتشار و گسترش یابد.

خزاعی با اشاره به استقبال هنرمندان ملی و بین‌المللی از این دوره جشنواره تصریح کرد: جشنواره فیلم مقاومت می‌کوشد تا بستری را برای ایجاد فضای گفت‌وگو، تعامل، هم‌اندیشی و هم‌افزایی و ایجاد شبکه گسترده‌ای از فیلمسازان خلاق و حق‌طلب بویژه، سینماگران مستقل ضد سلطه و ضد صهیونیسم دنیا فراهم آورد و ضمن بسترسازی برای صدور و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی این پیام را در سراسر جهان مخابره کند که با مهربانی و دوستی و با کنار هم قرار گرفتن و همدلی است که می‌توان زیبایی و انسانیت را در سراسر جهان نمایان ساخت.

وی اضافه کرد: گفتمان انقلاب، همان گفتمان مقاومت است و جشنواره فیلم مقاومت هم گفتمان سینمای انقلاب اسلامی و برگرفته از گفتمان امام(ره) و رهبری انقلاب است. مسئله مقاومت، بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، تقویت اندیشه‌های ضدصهیونیستی و ضدنظام سلطه و پاسداشت دستاوردها و آرمان‌های دفاع مقدس از اولویت‌های ما است.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت با بیان اینکه، این رویداد سینمایی با افق نگاه استراتژیک کلان و راهبردی در عرصه سینما و فرهنگ‌وهنر به ویژه در حوزه سینمای مقاومت در اندک زمانی گام‌های محکم و اساسی را در جهت گسترش و توسعه فعالیت‌های منطقه‌ای برداشت؛ یادآور شد: این رویداد سینمایی امروز، در چشم‌انداز فرهنگی کشورهای اسلامی یکی از جدی‌ترین و بزرگ‌ترین اتفاق و بهترین بستر و بهانه برای وحدت میان هنرمندان و سینماگران جهان اسلام بویژه فیلمسازان حوزه مقاومت حتی، در مقیاس جهانی با آرمان‌های ضد نظام سلطه است.

وی اظهار امیدواری کرد که انتخاب شعار"جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تجلی گفتمان انقلاب اسلامی کمک کند تا با اهتمام به مشترکات فرهنگی، تاریخی، آئینی، آرمانی و اعتقادی کشورهای مسلمان، فضاسازی برای تقویت مناسبات فرهنگی و سینمایی، گسترش دامنه تعاملات و همکاری‌ها با جشنواره‌ها و مراکز سینمایی این کشورها و گشایش فضای همکاری متقابل و اتخاذ مواضع مشترک در قبال دسیسه‌ها و فتنه‌های غرب و... ایران اسلامی به قطب و پایتخت معنوی وفرهنگی فیلمسازان ضد امپریالیسم و ضد صهیونیسم جهان بدل شود.

ارسال نظر: