"واشنگتن‌ فری‌بیکن" خبر داد:

تلاش کنگره آمریکا برای جلوگیری از اعطای امتیازات به ایران

کدخبر: 2046999

یکی از اعضای برجسته کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کنگره به دنبال یافتن راه حل‌های قانونی برای جلوگیری از اعطای امتیازات بیشتر توسط دولت اوباما به ایران است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: یک مقام ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد: دولت اوباما به‌طور منظم سعی کرده است تا کنگره را در خصوص ماهیت و دامنه امتیازاتی که به ایران داده است، گمراه کند و اکنون کنگره به‌دنبال راهکارهای قانونی است تا از اعطای امتیازات بیشتر توسط کاخ سفید به تهران جلوگیری کند.

مقام‌های دولت اوباما به‌تازگی قرارداد 8.6 میلیون دلاری برای خرید مواد هسته‌ای از ایران را که اواخر آوریل نهایی شده است، تأیید کرده‌اند.

دولت آمریکا طی ماه‌های اخیر حاضر به پاسخ دادن به سؤالات خبرنگاران و نمایندگان درباره قرارداد هسته‌ای با ایران نشده بودند و ادعا کردند که این قرارداد هنوز نهایی نشده است.

افشای نهایی شدن این قرارداد با محکومیت نمایندگان کنگره و برخی از کارشناسان هسته‌ای روبرو شده است. مایک پومپئو عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا دراین‌باره گفت: گمراه کردن نمایندگان کنگره و مردم آمریکا در خصوص مسائل مهم و حساس امنیت ملی، متأسفانه به یک مسئله عادی برای دولت تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: گرچه دولت اوباما دوست دارد به‌گونه‌ای عمل کند که گویا در خلأ است - و هیچ چالشی درزمینهٔ سیاست ایران وجود ندارد - ولی این گونه نیست.

پومپئو گفت: به همین دلیل است که منتخبان مردم در مجلس نمایندگان بار دیگر موضع قاطعی را در برابر این امتیازات خطرناک و غیرعاقلانه به ایران اتخاذ کرده‌اند. ما مخالف انتقال دلارهای مالیات‌دهندگان آمریکایی به یک کشور حامی تروریسم هستیم تا از این کشور مواد هسته‌ای خریداری کنیم.

مقام‌های آمریکایی اواخر روز دوشنبه تأیید کردند که واشنگتن قرارداد خرید 30 تن آب‌سنگین از ایران را نهایی کرده است.

یک مقام آمریکایی به فری بیکن گفت: قرارداد آب‌سنگین در ماه آوریل نهایی شده است.

این اظهارات در تناقض با اظهارات مقام‌های وزارت انرژی آمریکا بوده است که پیش از این بارها اعلام کرده بودند که تا زمانی که جزئیات این قرارداد نهایی نشود، نمی‌توانیم درباره آن صحبت کنیم.

ارسال نظر: