تمدید میزان محکومیت "نبیل رجب" توسط دادگاه بحرین

کدخبر: 2047017

یک ماه پس از بازداشت نبیل رجب، دادگاه بحرین بررسی پرونده او را به دوم اوت "۱۲ مرداد" موکول و با درخواست آزادی او تا زمان محاکمه‌اش مخالفت کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "محمد الجشی"، وکیل مدافع نبیل رجب، حقوقدان بحرینی و رئیس مرکز حقوق بشر بحرین گفت که دادگاه تا دوم اوت محاکمه او را به تعویق انداخته است و چند ساعت پس از درخواست ۲۶ گروه حقوقی برای آزادی وی، دادگاه با آزادی‌اش مخالفت کرد.

وی تصریح کرد که اتهام‌های مطرح شده علیه نبیل رجب مربوط به توئیت‌های او علیه دولت بحرین است که در یکی از آنها گفته نیروهای امنیتی به شکنجه بازداشت شدگان می‌پردازند.

در همین حال، نبیل رجب در جلسه محاکمه‌اش در روز سه شنبه گفت که مسئولانی در وزارت کشور تاکید کرده‌اند که اتهام‌هایی که وی به دلیل آنها محاکمه می‌شود بر اساس عفو پادشاه حدود یک سال پیش لغو شده است.

نبیل رجب به قاضی دادگاه گفت، از زمانی که بر اساس عفو وپژه سلطنتی در سال گذشته آزاد شد، همواره با مسئولان دولت در تماس بوده و بیشتر از ۱۰ نشست با بسام محمد المعراج، مدیر کل اداره عمومی مبارزه با فساد و امنیت اقتصادی و سایبری برگزار کرده است.

نبیل رجب به برخی از نشست‌ها که در آنها مدیر دفتر ولیعهد و معاون اول نخست وزیر حضور داشت، اشاره کرد و بسام المعراج در این نشست‌ها تاکید کرد که این مساله دیگر اجرایی نیست.

وی تصریح کرد که این نشست‌ها با هدف هماهنگی میان فعالان حقوق بشر و مسئولان دولت جهت تعامل بهتر با پرونده حمایت از حقوق بشر صورت گرفت و به همین منظور، تمامی تدابیر در این مساله به مدت یک سال متوقف شد اما سپس قاضی آن را لغو کرد.

چندین ساعت قبل از جلسه دادگاه، ۲۶ گروه حقوقی از جمله دیده بان حقوق بشر و پزشکان فعال در عرصه حقوق بشر بیانیه‌ مشترکی را منتشر کردند که در آن آمده است: ما به دولت بحرین تعهدش جهت حفظ حق آزادی بیان را یادآوری می‌کنیم.

این گروه‌ها افزودند: ما مجددا درخواست‌های مکرر خود را از مسئولان سازمان ملل و دیگر طرف‌ها در جامعه بین‌الملل برای آزادی هرچه سریع‌تر نبیل رجب مطرح می‌کنیم.

نبیل رجب یکی از رهبران انتفاضه حامی دموکراسی در سال ۲۰۱۱ بوده و چندین بار بازداشت شده است. او اخیرا نیز بازداشت شد در حالیکه گروه‌های حقوقی بازداشت او را در چارچوب هجمه علیه مخالفان به شمار آوردند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: