در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی

آیت‌الله نوری‌ همدانی از حجت‌الاسلام رئیسی تقدیر کرد

کدخبر: 2047021

آت‌الله نوری‌همدانی از تولیت آستان قدس رضوی به‌عنوان شخصیتی انقلابی، پر تحرک و دارای اندیشه انقلابی یاد و از فعالیت‌های انجام شده در مدت مسئولیت آقای رئیسی تقدیر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام رئیسی با حضور در بیت آیت‌الله نوری‌همدانی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار تولیت آستان قدس رضوی ضمن تشکر از معظم‌له گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در چند ماهه مسئولیت خود ارائه و در ادامه این دیدار آیت‌الله نوری‌همدانی از فعالیت‌های انجام شده در مدت مسئولیت آقای رئیسی تقدیر کرد.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده، شاهد تحول بنیادین در آستان قدس رضوی به‌ویژه در زمینه خدمت‌رسانی به زائران هستیم که این مسئله باید گسترش یابد.

آیت‌الله نوری‌همدانی از حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان شخصیتی انقلابی، پر تحرک و دارای فکر و اندیشه انقلابی یاد و توصیه‌هایی به وی ارائه کرد.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های فرهنگی در جهان اسلام تاکید و تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه آستان قدس باید معرفی چهره اسلام واقعی در دنیا باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: امروز اسلام‌های انحرافی همچون اسلام داعشی، اسلام وهابیت و اسلام آمریکایی در دنیا مطرح می‌شود و باید در مقابل اسلام ناب‌محمدی را به جهانیان عرضه کنیم؛ در این راستا باید ظرفیت‌ها و امکانات آستان قدس در جهت پاسخگویی به شبهاتی که در عرصه‌های مختلف مطرح می‌شود، بکار گرفته شود.

وی ارتباط با جهان اسلام را از وظایف آستان قدس رضوی دانست و خواستار پیشبرد علمی آستان قدس به عنوان یک مرکز علمی در جهان اسلام شد.

مرجع تقلید شیعیان وظیفه دیگر آستان قدس رضوی را خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) دانست و گفت: خوشبختانه گام‌های ارزنده‌ای در این راستا برداشته شده که باید گسترش یابد.

وی همچنین خواستار ایجاد تسهیلات اقامتی برای افراد کم‌درآمد و اقشار ضعیف جامعه از سوی آستان قدس رضوی شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی همچنین در بخش دیگری از توصیه‌های خود خطاب به تولیت آستان قدس رضوی، خواستار ترویج فرهنگ انقلابی با بهره‌گیری از امکانات موجود شد.

مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: امروز هجمه‌های فراوانی از سوی مثلث استکبار، صهیونیسم و جریان نفاق علیه انقلاب صورت می‌گیرد و باید تمام ظرفیت‌های خود را برای مقابله با این هجمه بسیج کنیم.

ارسال نظر: