جشنواره تابستانی با محوریت اوقات فراغت برگزار می‌شود

کدخبر: 2047025

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: این سازمان با ایجاد زمینه مناسب برای شکل‌گیری حس رضایت، توان انتخاب‌گری، احساس استقلال و خودشکوفایی در شهروندان تهرانی، ویژه‌برنامه "جشنواره تابستانی" را اجرا می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان از اجرای برنامه‌های متنوعی برای این فصل خبر داد و گفت: این سازمان با ایجاد زمینه مناسب برای شکل‌گیری حس رضایت، توان انتخاب‌گری، احساس استقلال و خودشکوفایی در شهروندان تهرانی، ویژه‌برنامه «جشنواره تابستانی» را اجرا می‌کند که شامل برنامه‌های مختلف محتوایی در بخش‌های فراگیر، مناسبتی و محله‌ای/ منطقه‌ای می‌شود.

وی توسعه و گسترش فضای نشاط در بین شهروندان تهرانی را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره دانست و افزود: گسترش فرهنگ صبر و شکیبایی، آرامش و مهربانی، گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و تبیین و گسترش شعار «تهران، تکریم زندگی» در میان شهروندان از اهداف برگزاری جشنواره تابستانی است.

به گفته رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شعار اصلی جشنواره تابستانی «زندگی با نشاط» است و این جشنواره از 20 تیرماه کار خود را آغاز کرده و تا 23 شهریور ماه در تمامی مناطق 22گانه و فرهنگسراهای خاص و تابعه با محوریت «تهران، تکریم زندگی» و رویکردهای خانواده پایدار، سرگرمی و نشاط، فضای مجازی، ترویج فرهنگ مطالعه و برنامه‌های مناسبتی اجرا می‌شود.

صلاحی در خصوص معرفی برنامه‌هایی که در طول فصل تابستان اجرا می‌شود، بیان کرد: محورهای جشنواره در موضوع خانواده پایدار با نشست‌های تحکیم خانواده، ویژه‌برنامه‌های عفاف و حجاب و زوج‌های سال اولی دنبال می‌شود؛ همچنین در فصل تابستان با توجه به اهمیت سرگرمی و نشاط خانواده‌ها برنامه‌ها در سه محور اقتصاد مقاومتی، آدینه‌ها عیدند و کاسب محل برگزار می‌شود.

مشاور شهردار تهران با تاکید بر فعالیت مستمر کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری در فصل تابستان افزود: در رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه چهار موضوع پاتوق کتاب، فرهنگسرای کتاب آدینه، رونمایی کتاب و پیک کتاب را در دستور کار قرار دادیم؛ همچنین با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی سه محور ایجاد کانال مخاطبان، اورژانس فضای مجازی و آموزش عمومی در چهار موضوع رزق حلال، انصاف، صبر و سلامت برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اینکه در جشنواره تابستان نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های مناسبتی داشته‌ایم تصریح کرد: برنامه‌های جامعی برای سال‌روز شهادت امام صادق(ع)، دهه کرامت، روز خانواده و دهه ولایت به صورت ویژه‌ تدارک دیده شده است.

محمود صلاحی با اشاره به اینکه در تابستان پنج عنوان برنامه به صورت فراگیر در پایتخت برگزار می‌شود، گفت: «حرف‌هایی که در دلم بود»، «هفته فرهنگی ایران در تهران»، «جعبه کفش»، «آموزش عمومی» و «تبیین تکریم خانواده از نگاه قرآن» برنامه‌هایی هستند که با نگاه فراگیر برای شهروندان تهران طراحی شده است.

ارسال نظر: