نتانیاهو: در اوج تحول در روابط با کشورهای عربی هستیم

کدخبر: 2047154

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در اوج تحولی بسیار بزرگ در روابط خود با کشورهای عربی قرار گرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم فارغ التحصیلی گروهی از دانشجویان دانشکده امنیت داخلی این رژیم مدعی شد: اسرائیل در منطقه نفوذ کرده است و جمع میان قدرت نظامی و اقتصادی، باعث توسعه قدرت سیاسی ما شده است. ما در اوج تحولی بسیار بزرگ در روابط خود با کشورهای بزرگ عربی در منطقه قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: صلح با مصر و اردن که همچنان حفظ شده است، مساله‌ای حیاتی برای آینده ما به شمار می رود و کشورهای منطقه‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که اسرائیل دشمن آنها به شمار نمی‌رود بلکه هم‌پیمان و تکیه‌گاه اصلی آنها در برابر امر مشترکی است که همه ما را تهدید می کند.

نتانیاهو تصریح کرد: به نظر من، این مساله فایده دیگری هم دارد. ما همواره اعلام کرده‌ایم که پس از حل منازعه با فلسطینیان و برقراری روابط مسالمت‌آمیز با آنها، می‌توانیم روابط مسالمت آمیز با کل جهان عرب هم برقرار کنیم. بی‌شک این روند ادامه دارد اما من معتقدم که این روند می‌تواند در خلاف جهت هم حرکت کند و عادی‌سازی یا توسعه روابط با جهان عرب می‌تواند ما را به پیشبرد روند سازش آگاهانه‌تر و باثبات ‌ر و قوی‌تر میان ما و فلسطینیان نزدیک‌تر کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پایان تاکید کرد: ما بر سه رکن استوار هستیم: قدرت نظامی، قدرت اقتصادی و قدرت سیاسی که آن را بر اساس دو رکن اول توسعه می دهیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: