نماینده ولی فقیه در سپاه:

دشمن به دنبال تخلیه روحیه انقلابی‌گری جامعه است و برخی از داخل کمک می‌کنند

کدخبر: 2047180

حجت الاسلام سعیدی گفت: امروز مهم‌ترین خطر متوجه انقلاب این است که دشمن دنبال تخلیه روحیه انقلابی‌گری در جامعه است و برخی در داخل دارند به دشمن کمک می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از سپاه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین افتتاحیه مجتمع آموزشی فرهنگی امامت وابسته به نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اظهار داشت: استحکام درون نظام و عدم توجه به بیرون برای حل مشکلات داخلی، جامعیت دین و مقابله با دین حداقلی، استقلال، نفوذ و انقلابی‌گری از موارد تاکید شده رهبرمعظم انقلاب است.

سعیدی تصریح کرد: سوال اینجاست مگر کسی در جامعه اسلامی ایران درباره این مسائل تردیدی دارد این موارد نشان می‌دهد جامعه ما باید نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از همیشه حساس و پیگیر باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهمیت انقلابی‌گری خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب در جلسات متعدد نظیر دیدار با نمایندگان خبرگان پنجم، طلاب و دانشجویان بر این مسئله تاکید کردند که نشان از اهمیت مسئله دارد.

سعیدی گفت: نقاط مشترک بین زن و مرد نکته اول این مسئله است در واقع در بسیاری موارد کلان بین زنان و مردان اشتراک وجود دارد و بانوان نیز باید نسبت به مسائل زمان حساس باشند.

وی ادامه داد: در مسائل نظام و انقلاب اشتراکات بسیاری مثل تکالیف فردی وجود دارد در واقع انقلابی‌گری یکی از تکالیف اجتماعی است و این روحیه باید در زنان و مردان حفظ شود.

سعیدی با اشاره به اینکه در حوزه انقلابی‌گری با چالش روبه‌رو هستیم گفت: حوزه نظری و رفتاری باید مورد توجه قرار گیرد و در حوزه نظری برخی انقلاب را دارای یک دوره خاص می‌دانند که اقتضائات و روحیات خود را دارد و نمی‌توان انقلابی‌گری را ادامه داد‌.

وی با اشاره به اینکه سلطانیسم و قدرت کاریزماتیک افرادی مثل گاندی و مائو موقتی هستند گفت: قدرت سنتی نظیر حکومت انگستان است و نوع سوم عقلانی و تشکیل جامعه مدنی است که خطر عمده اینجاست که امام خمینی(ره) را در دسته اول قرار می‌دهند که مقطعی است و باید به سمت عقلانیت رفت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به سخنان آیت‌الله مطهری مبنی بر اینکه انقلاب در لسان قرآن یعنی تحول درونی تصریح کرد: وقتی انسان از همه عناصر غیرالهی برید عنصر انقلابی می‌شود و طبق فرمایشات آیت‌الله مطهری اگر تحول الی الله باشد انقلاب تکاملی و اگر به سمت شیطان شود انقلاب ارتجاعی می‌شود که به ارتداد رفتاری منجر می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه امروز برخی تحول درونی الی الله را قبول ندارند اظهار داشت: چالش نظری که امروز مدنظر رهبرمعظم انقلاب است فاصله گرفتن نهادهای وابسته به انقلاب از اصول انقلاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دو عنصر گسستن از غیرخدا و پیوستن به راه خدا در لا اله الا الله نهفته است و معنای انقلابی‌گری همین است.

سعیدی با اشاره به ضرورت داشتن نماینده انقلابی و قاضی انقلابی در جامعه گفت: امروز مهم‌ترین خطر متوجه انقلاب این است که دشمن دنبال تخلیه روحیه انقلابی‌گری در جامعه است و برخی در داخل دارند به دشمن کمک می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه برخی می‌گویند بدون اتکا به دشمن نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم گفت: محورهای تاکید شده رهبر انقلاب را باید مورد توجه قرار دهند؛ تشکیل یک موسسه آموزشی و فرهنگی در مشهد که در این راستا تاثیرگذار باشد آرزوی من بود و در واقع در حال حاضر بهترین خدمت بصیرت‌افزایی و فعالیت آموزشی است.

ارسال نظر: