محجوب:

استیضاح وزیر کار غیرمنصفانه است

کدخبر: 2047221

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر گفت: استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون سئوال و جواب از وی غیرمنصفانه است و در شرایط کنونی صلاح نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا محجوب روز گذشته در جمع تشکل‌های کارگری، کارفرمائی و تعاون گران آذربایجان شرقی در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی تبریز، افزود: اینکه نه سئوالی از وزیر پرسیده شده و نه پاسخی از ایشان شنیده ایم، انتظار استیضاح وی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی چندان نمی تواند مناسب باشد، هرچند مساله استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان است، اما بدون شنیدن حرف های وزیر استیضاح غیرمنطقی است.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به صندوق آینده سازان کارگری، با بیان اینکه در کمیسیون اجتماعی مجلس به مشکلات آن رسیدگی شد، اظهار کرد: در این زمینه طرحی در مجلس ارایه شد که به تصویب نرسید.

محجوب ادامه داد: اگر امروز به مشکلات صندوق آینده ساز کارگری فکری نشود در چند سال آینده وضعی بدتر از صندوق فولاد خواهد داشت.

به گفته وی، صندوق فوق از هیچ مرجع قانونی مجوز ندارد و آنچه که در سال 1393 مصوب شده، مصوبه داخلی تامین اجتماعی است، بنابراین باید به آن شرکت آینده سازان گفته شود نه صندوق، چون ایجاد صندوق نیاز به مصوبه مجلس دارد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، با ارایه گزارشی از وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان، گفت: زمانی که پنج هزار واحد تولیدی در آذربایجان شرقی تعطیل شد، کارگران این واحدها به سایر شهرها مهاجرت کردند که بیشتر آنها نیروهای ماهر بودند و این وضعیت در آینده استان را با خلاء جدی نیروی انسانی ماهر مواجه می کند.

محمد وحدتی، از آذربایجان شرقی به عنوان یک جامعه علمی یاد کرد و گفت: متاسفانه نرخ بیکاری دانش آموختگان این استان 42 درصد است که بیشتر از میانگین کشوری است . وی از اراده جدی مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی فیش های حقوقی خبر داد و افزود: باید با انجام یکسری اقدامات ، سطح حقوق ها به هم نزدیک شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حل مشکلات اقتصادی و فیش های حقوقی نباید دچار شعارزدگی شویم، یادآوری کرد: دولت باید در این زمینه با ارایه لایحه به مجلس به صورت عملیاتی اقدام کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تلاش دولت در این سه سال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث سه جانبه گرایی در تشکل های کارگری و کارفرمایی بود که امیدواریم با تعامل بین آنها مشکلات کارگری کاهش یابد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: