طی مراسمی با حضور معاون شهردار تهران و مسئولان شهری

دستگاه غول‌ پیکر "TBM" صبح شنبه وارد میدان شهداء می‌شود

کدخبر: 2047244

طی مراسمی با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسئولان حمل و نقل شهری پایتخت و خبرنگاران دستگاه غول پیکر حفار مترو موسوم به "تی.بی.ام"، صبح روز شنبه ۲۶ تیر وارد ایستگاه میدان شهداء در محدوده مرکزی تهران می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر سید مازیار حسینی در این ارتباط گفت: این دستگاه که ماه گذشته بیش از 500 متر تونل مترو در مسیر خط 6 را حفاری و لاینینگ کرده، امروز 8 و نیم کیلومتر از عملیات حفاری این خط را انجام داده و تنها 2 و نیم کیلومتر از آن باقی مانده است.

وی با اشاره به این که تا کنون 8 و نیم کیلومتر از مسیر خط 6 از دولت آباد تا میدان شهداء، آماده روسازی و نصب ریل شده، اظهار کرد: خط 6 مترو از دولت آباد در جنوب شرق تا کن در شمال غرب تهران امتداد دارد و جهت اتمام عملیات عمرانی 27 ایستگاه و تکمیل 31 کیلومتر طول این خط، تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا هر چه سریع تر آن را راه اندازی کنیم.

دکتر حسینی با بیان این که دستگاه تی بی ام با استفاده از یک سطح مقطع مدور، قادر است تونل را به صورت تمام مقطع حفر نماید، تصریح کرد: حفر تونل از دیرباز یکی از فعالیت های عمرانی سخت محسوب می شود اما امروزه دستگاه های حفار مترو به کمک پیشبرد عملیات حفاری تونل های مترو آمده اند.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که روند اجرای زیرساخت های مترو شتاب می گیرد، خاطرنشان کرد: سهم مترو از مجموع جا به جایی های شهری تا 10 سال قبل، تنها 4 درصد بود که این رقم در حال حاضر به 15 درصد رسیده و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا با استفاده از دانش و توان مهندسان و کارگران ایرانی، این رقم را به 35 درصد افزایش دهیم.

گفتنی است دستگاه غول پیکر حفار مترو موسوم به «تی بی ام»، طی مراسم ویژه ای با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ساعت 10 صبح روز شنبه 26 تیر وارد ایستگاه متروی میدان شهدا که در ضلع شمال شرقی این میدان قرار دارد، می شود.

ارسال نظر: