وزیر خارجه آمریکا:

تا ابد نمی‌توان به تلاش‌ دیپلماتیک برای حل بحران سوریه ادامه داد

کدخبر: 2047258

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه گفت که تلاش‌های دیپلماتیک درباره حل بحران سوریه نمی‌تواند تا مدتی نامعلوم ادامه یاید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت تشدید فشار علیه دو گروه تروریستی داعش و النصره تاکید کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، جان کری در دیدار با پوتین که سه ساعت به طول انجامید بر اهمیت برداشتن گامهای واقعی و انجام تلاشهای دیپلماتیک درباره سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: امکان ندارد که تلاشهای دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران سوریه تا مدتی نامعلوم و بدون برداشتن گامهای معین ادامه یابد.

کری عصر پنج‌شنبه به منظور ارائه پیشنهاد کشورش به طرف روسی درباره افزایش همکاری اطلاعاتی برای مبارزه با داعش و النصره در سوریه در ازای عدم هدف قرار دادن گروههای مسلح مورد نظر این کشور از سوی روسیه وارد مسکو شد.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که مذاکرات پوتین و کری می‌تواند در پیشبرد تلاشها برای برقراری مجدد آتش‌بس در سایر مناطق سوریه و ایجاد شرایط مناسب برای ازسرگیری مذاکرات بین دولت سوریه و معارضان درباره انتقال سیاسی در این کشور مؤثر باشد.

وی افزود که کری در دیدار با پوتین دولت سوریه را مسئول نقض آتش‌بس دانسته و درباره این تحولات ابراز نگرانی کرده است.

کربی در ادامه گفت که مذاکرات روسیه و آمریکا درباره سوریه امروز جمعه در جریان دیدار کری و لاوروف همتای روسی‌اش ادامه خواهد یافت.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار گفت که وی به حسن نیت باراک اوباما همتای آمریکای اش درباره تحقق پیشرفت در حل بحران سوریه اطمینان دارد.

وی افزود که کشورش تلاشها برای آزادی اتباع آمریکایی در سوریه را ادامه خواهد داد.

ارسال نظر: