سوریه: در پی عضویت مجدد در اتحادیه عرب نیستیم

کدخبر: 2047300

وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از مواضع منفی اتحادیه عرب در قبال این کشور و لیبی، تأکید کرد تا زمانی که این اتحادیه تحت سلطه کشورهایی است که به توطئه علیه سوریه معروف هستند، دمشق حتی فکر عضویت در این اتحادیه را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سوریه درخواستی برای عضویت مجدد در اتحادیه عرب مطرح نکرده است.

این منبع گفت: جمهوری عربی سوریه تأکید دارد که هیچ درخواستی برای بازپسگیری کرسی خود در اتحادیه عرب ارائه نکرده است؛ اتحادیه‌ای که در راستای حمله به لیبی حرکت کرده و مسئول اوضاع [وخیم] این کشور است.

دمشق در ادامه تأکید کرد: این اتحادیه به خاطر اقدامات برخی از کشورهایی که بر آن سلطه دارند در قبال سوریه مواضع مشکوکی اتخاذ و در راستای تعمیق بحران در آن و مانع تراشی برای حل آن (بحران) حرکت کرده است.

به گفته این منبع، سوریه بار دیگر تأکید می‌کند تا زمانی که اتحادیه عرب تحت سلطه کشورهایی است که به توطئه علیه سوریه معروف هستند، حتی فکر عضویت در این اتحادیه را ندارد؛ کشورهایی که مسئول ضعف و از هم گسستگی صفوف اعراب هستند.

ابولغیط گفته بود که سوریه فقط با توافق دولت و معارضان می‌تواند بار دیگر عضو اتحادیه عرب شود و موضوع این کشور بسیار پیچیده است.

ارسال نظر: