جمع بندی طرح همای رحمت در گفتگوی رافع با «نسیم آنلاین»:

مشارکت بیش از ۹۵ میلیارد ریالی خیرین در برنامه ملی همای رحمت/ اهدای خدمات سلامت در ۸۶۰ چادر سلامت

کدخبر: 2047307

رئیس سازمان داوطلبان از مشارکت بیش از ۹۵ میلیارد ریالی خیرین در سیزدهمین طرح ملی همای رحمت خبرداد.

فرحناز رافع ضمن اعلام این خبر به خبرنگار «نسیم آنلاین» تأکید کرد: برنامه ملی همای رحمت در حالی به اتمام رسید که در سال جاری بیش از۱۰۶ هزار سبد غذایی میان نیازمندان کشور توزیع شد.

وی ادامه داد: در ۱۳ امین سال اجرای برنامه همای رحمت، تمامی داوطلبان هلال‌احمر در سراسر کشور قبل از ماه مبارک رمضان با کمک خیرین کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و اقدام به تهیه سبدهای غذایی کردند که این سبد‌ها بعد از آماده‌سازی در میان نیازمندان توزیع شد. نکته قابل‌توجه در این برنامه این است که افراد جامعه هدف برنامه ملی همای رحمت خانواده‌های نیازمندی هستند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

مشاور امور زنان رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: بر اساس این گزارش در برنامه ملی همای رحمت امسال گروه‌های جامعه هدف برای دریافت کمک‌های مردمی اضافه شدند که می‌توان به بیماران خاص و افراد بی‌خانمان و بهبودیافته از اعتیاد اشاره کرد.

رافع اضافه کرد: در سال جاری درمجموع ۱۰۶ هزار و ۹۴۷سبد غذایی آماده و میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد. ارزش ریالی این سبدهای غذایی بیش از ۹۵ میلیارد و ۶۱۳ میلیون و ۳۹۶ هزار ریال بوده است.

بیش از ۵۴۳ هزار و ۷۰۰ نیازمند، میهمان سفره‌های مهربانی

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به برپایی سفره‌های مهربانی در ماه مبارک رمضان افزود: در سال جاری ۵۴۳ هزار و ۷۹۶نیازمند، میهمان سفره‌های مهربانی و افطار خانه‌های داوطلب هلال‌احمر در سراسر کشور بودند که ارزش ریالی این سفره‌ها بیش از ۳۶ میلیارد و ۸۲۴ میلیون و ۲۱۲ هزار برآورد شده است. درمجموع ۵ هزار و ۱۷۶ سفره مهربانی در مناطق شهری و روستایی گسترده شد.

ویزیت رایگان روزه‌داران در چادرهای سلامت داوطلبان

رافع به ویزیت رایگان نیازمندان نیز اشاره کرد و گفت: با مشارکت داوطلبان اعم از پزشکان، پیراپزشکان و کارکنان، ۸۶۰چادر سلامت در سراسر کشور برپا شد که روزه‌داران از خدماتی مانند ویزیت رایگان و تست‌های قند و فشارخون بهره‌مند شدند. همچنین آموزش‌های پیشگیرانه را در برابر بیماری‌های شایع دریافت کردند.

کمک ۱۳ میلیارد ریالی خیرین جمعیت در باران مهربانی

وی در خاتمه رقم مشارکت نقدی جذب‌شده در برنامه باران مهربانی ویژه حمایت از بیماران صعب‌العلاج وزنان باردار نیازمند را د ر بخش ستادی و استانی به ترتیب ۱۰ میلیارد و ۸۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و ۲ میلیارد و ۱۴۴ میلیون و ۶۷۰ هزار ریال اعلام کرد.

ارسال نظر: