نخواستیم بخش خصوصی را از حضور در فوتبال زده کنیم

عابدینی: پول قابل توجهی از شرکت ایران‌نوین گرفته‌ایم/ برای مزایده امسال تبلیغات محیطی یک پاکت درخواست هم نداشتیم

کدخبر: 2047366

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتبال گفت: ما به این ایران‌نوین فرصت دادیم و نخواستیم وارد دعوا شویم، آنها وارد فوتبال شدند و ما نمی‌خواستیم با دادگاهی کردن این موضوع بخش خصوصی را از حضور در فوتبال‌زده کنیم.

گروه ورزشی «نسیم آنلاین»، در حالی که لیگ برتر فوتبال ایران حدود 2 ماه است که پایان رسیده، سازمان لیگ هنوز نتوانسته طلب فوتبال ایران را از شرکت ایران نوین، اسپانسر دو فصل گذشته تبلیغات محیطی دریافت کند. این موضوع باعث شده که عملکرد سازمان لیگ در دوره ریاست مهدی تاج با انتقادهای زیادی همراه باشد. این شرکت 2 فصل پیش با عقد قراردادی 160 میلیاردی برای 2 فصل تبلیغات محیطی دور زمین را در اختیار گرفت و در عمل نتوانست به تعهدات خود عمل کند. همین موضوع باعث شده که فوتبال ایران در 2 فصل اخیر با مشکلات زیادی از نظر مالی روبرو شود.

امیر عابدینی عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که تکلیف قرارداد شرکت ایران نوین با سازمان لیگ چه می‌شود به « نسیم آنلاین» می‌گوید: واقعیت این است که ما خودمان این موضوع را به هیأت داوری واگذار کردیم و آنها در این باره تصمیم‌گیری می‌کنند.

او ادامه داد: ما به این شرکت فرصت دادیم و نخواستیم با ایران‌نوین وارد دعوا شویم. آنها وارد فوتبال شده‌اند و ما نمی‌خواستیم با دادگاهی کردن این موضوع بخش خصوصی را از حضور در فوتبال‌زده کنیم. شما ببنید که ما همین الان برای فروش تبلیغات محیطی دور زمین فراخوان زده‌ایم و هیچ کس حاضر نشده به ما پاکت بدهد. ما حتی یک پاکت هم دریافت نکرده‌ایم و شرایط فوتبال کمی نسبت به سال‌های گذشته فرق کرده است.

عضو هیأت رییسه سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که تا حالا ایران نوین چقدر پول پرداخت کرده است هم گفت: آنها برای سال اول حدود 42 میلیارد و برای سال دوم هم چیزی در حدود 47 میلیارد به ما کمک کرده‌اند که همین رقم هم مبلغ قابل توجهی است. من فکر می‌کنم عملکرد آنها چندان هم بد نبوده است.

عابدینی در پایان گفت: مشکل این است که رقمی که شرکت ایران نوین روز اول به ما اعلام کرد چندان کارشناسی نبود. الان قیمت بازی‌های لیگ 120 میلیارد تومان کارشناسی شده است و شما با توجه به تورم می‌بینید که دو فصل قبل این رقم در حدود 70 میلیارد تومان بوده است. آنها در رقابت با شرکت‌های دیگر 160 میلیارد به سازمان لیگ قیمت دادند که نتوانستند از عهده آن بربیایند.

ارسال نظر: