سخنگوی شرکت مخابرات ایران:

تعرفه جدید اینترنت از اول مردادماه اجرا می‌شود

کدخبر: 2047681

سخنگوی شرکت مخابرات ایران به اقدام کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تعدیل و منطقی کردن تعرفه اینترنت اشاره کرد و گفت: تعرفه جدید از ابتدای مرداد ماه در مجموعه شرکت مخابرات ایران اجرا می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، داود زارعیان افزود: تعدیل تعرفه ها گام مثبتی است که اثر زیادی در نحوه استفاده کاربران از این فناوری نوین دارد.

وی افزود: تعرفه های انتقال و دسترسی به اینترنت داخلی در بخش ثابت و سیار با هدف بهره مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت بهتر، از اول مرداد ماه امسال هر کیلوبایت از نیم ریال به 0.4 ریال کاهش خواهد یافت.

زارعیان به تدبیر دولت برای انتقال همه سایت های ایرانی خارج از کشور به داخل در یک بازه زمانی 6 ماهه اشاره کرد و گفت: این انتقال به افزایش میزان استفاده از پهنای باند داخل خواهد انجامید که اقدام موثری است تا هزینه برای شرکت های فعال در این بخش کاهش یابد و آنان نیز هزینه ها را برای کاربران کاهش دهند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: اقدام برای تعدیل و منطقی کردن تعرفه اینترنت گام ارزنده ای در افزایش دسترسی مردم به آن است و این شرکت از تعدیل نرخ ها حمایت می کند.

زارعیان به سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر تحقق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات که 27 اردیبهشت ماه سال 1393 از سوی رییس جمهوری عنوان شد اشاره کرد و افزود: تعدیل تعرفه اینترنت یکی از راهکارهایی است که این سیاست را محقق خواهد کرد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران افزایش میزان استفاده از پهنای باند داخل، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تعدیل و منطقی کردن تعرفه های اینترنت را راهکارهای اساسی تحقق خواسته رییس جمهوری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، پیش از این صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)گفته بود تعرفه های انتقال و دسترسی به ترافیک داخلی در بخش ثابت و سیار با هدف بهره مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت بهتر، هر کیلوبایت از نیم ریال به 0.4 ریال کاهش خواهد یافت.

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته های اخیر تعداد مشترکان اینترنت پهن باند ثابت (خطوط پرسرعت اینترنت ADSL ) را هشت میلیون و ۸۲۵ هزار و ۱۰۵ مشترک اعلام کرده است.

بر این اساس در بخش اینترنت، بیشترین تعداد مشترکان مربوط به اینترنت پرسرعت موبایل است که تا پایان سال 1394 بالغ بر ۱۹ میلیون و ۹۸ هزار و ۵۶۰ نفر در کشور از اینترنت پرسرعت متحرک استفاده کرده اند.

بررسی ها نشان می دهد پهنای باند بین الملل از ۶.۰۵ گیگابیت بر ثانیه در سال 1386 به ۵۴۷ گیگابیت بر ثانیه در پایان سال 1394 رسیده است. در همین حال ظرفیت IP داخل کشور نیز در این بازه زمانی از ۳۱ گیگابیت بر ثانیه به ۴هزار گیگابیت افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: