رئیس کل بیمه مرکزی به گزارش «نسیم آنلاین» پاسخ داد

اینجانب تا تعیین تکلیف، در هیات مدیره "صندوق کارآفرینی امید" شرکت نمی‌کنم

کدخبر: 2047766

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید داشته که در هر حال تا تعیین تکلیف، اینجانب در جلسات هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید شرکت نخواهم کرد.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، رئیس کل بیمه مرکزی اعلام داشت که از چهارم خردادماه سالجاری و به دنبال انتصاب خویش به سمت ریاست کل بیمه مرکزی از حضور در هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید، انصراف داده است.

عبدالناصر همتی، در نامه ای به مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید که نسخه ای از آن هم که در اختیار « نسیم آنلاین» قرار گرفته، آورده است که با توجه به انتصاب اینجانب به ریاست بیمه مرکزی و تاکید ماده 26 قانون بیمه مرکزی از یکطرف و قانون اصلاح ماده 241 قانون تجارت، به نظر می رسد حضور اینجانب در هیات مدیره آن صندوق، واجد اشکال است.

در ادامه نامه رئیس کل بیمه مرکزی خطاب به "اصغر نورالله زاده"آمده: خواهشمند است مورد را با دفتر حقوقی ریاست جمهوری یا به هر نحوکه صلاح می دانید مطرح و نتیجه به اینجانب اعلام شود.

در انتهای این نامه نیز ، رئیس کل بیمه مرکزی تاکید داشته که در هر حال تا تعیین تکلیف، اینجانب درجلسات هیات مدیره شرکت نخواهم کرد.

در همین راستا "اصغر نورالله زاده"،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هم درنامه ای به دکتر نهاوندیان،سرپرست نهاد ریاست جمهوری با محوریت عضویت دکتر عبدالناصر همتی در هیأت مدیره صندوق کارآفرینی امید آورده است:با عنایت به ماده 26 قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری که اشعار می‌دارد رئیس کل و سایر اعضای هیأت عامل در زمان تصدی خود نمی‌توانند عضویت شرکت‌ها و مؤسسات بازرگانی را قبول نمایند و یا در دستگاه‌های دولتی یا ملی سمتی داشته باشند و ازآنجایی که دکتر عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی منصوب شده‌اند و با امعان نظر به اینکه مشار الیه از اعضای هیأت مدیره این صندوق هستند، به استناد آیین نامه اجرایی قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی مصوب 1386/5/20 شورای پول و اعتبار صندوق‌های قرض الحسنه موسسه‌ای غیر انتفاعی هستند،خواهشمند است دستور فرمایید واحدهای ذیربط در خصوص امکان ادامه عضویت ایشان در هیأت مدیره صندوق کارآفرینی امید بررسی و اعلام نظر فرمایند.

ارسال نظر: