موسسه آکسفام افشا کرد:

۶ کشور ثروتمند جهان پذیرای ۹ درصد پناهجو!

کدخبر: 2047955

بر اساس گزارش آکسفام، ۶ کشور ثروتمند جهان تنها میزبان ۹ درصد از تعداد کل پناهندگان هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، 6 کشور از ثروتمندترین کشورهای جهان که 60 درصد از قدرت اقتصادی جهان را در اختیار دارند، میزبان کمتر از 9 درصد پناهندگان در کل جهان هستند. این در حالی است که کشورهایی با اقتصاد ضعیف تر، پناهندگان بیشتری را میزبانی می کنند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی «بنیاد آکسفام»، آمریکا، چین، ژاپن، آلمان، فرانسه و انگلیس که در مجموع 56.6 درصد از تولید ناخالص داخلی در کل جهان را در اختیار دارند، تنها 2.1 میلیون پناهنده را پذیرفته اند که این میزان 8.9 درصد از کل پناهندگان و مهاجران جهان است.

باشکاه خبرنگاران نوشت: یک سوم از این 2.1 میلیون نفر به آلمان پناهنده شدند؛ در حالی که 1.4 میلیون نفر از این تعداد، بین 5 کشور ثروتمند دیگر تقسیم شده اند.

از سوی دیگر، بیش از نیمی از پناهندگان جهان (12 میلیون پناهنده) در کشورهای اردن، ترکیه، فلسطین، پاکستان، لبنان و آفریقای جنوبی زندگی می کنند. این در حالی است که قدرت اقتصادی این کشورها بسیار پایین است.

آکسفام از کشورهای ثروتمند خواست به کشورهای ضعیف تر، که میزبان نیمی از پناهندگان جهان هستند، کمک کنند.

مدیرعامل آکسفام گفت: «بحران مهاجرت یکی از بحران های جهانی در عصر ماست که به کمک و همراهی همه کشورها، مخصوصا کشورهای ثروتمند، نیاز دارد. کشورهای ثروتمند باید متناسب با قدرت اقتصادی خود به دیگر کشورها کمک کنند یا تعداد بیشتری مهاجر و پناهنده بپذیرند.»

جنگ سوریه و همچنین بحران در عراق، یمن، نیجریه و سودان به تشدید بحران مهاجرت و بالا رفتن آمار مهاجران منجر شده است.

بسیاری از ساکنان این کشورها برای فرار از عرصه جنگ و ناآرامی به کشورهای همسایه پناه می برند. در پی جنگ سوریه، پناهندگان سوری به کشورهای اردن و ترکیه گریختند. این دو کشور میزبان بیشترین تعداد پناهنده در جهان هستند. تاکنون، ترکیه 2.75 میلیون و اردن 2.8 میلیون پناهنده را در خود جای داده اند.

ارسال نظر: