سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

میانگین حقوق مدیران وزارت بهداشت ۲۰ میلیون تومان/ اعلام نتیجه پرونده "کیارستمی" در روز چهارشنبه

کدخبر: 2048096

سخنگوی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه حقوق مدیران این وزارتخانه بر اساس قوانین مصوب است، گفت: میانگین حقوق این افراد ۲۰ میلیون تومان است ولی درصدی از مدیران که هیأت علمی بوده حقوق‌شان بالاتر از بقیه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با حقوق مدیران این وزارتخانه و آمارهایی که رئیس دیوان محاسبات اعلام کرده است، گفت: حقوق 40 میلیونی 8 مدیر دولتی که اعلام شده است مربوط به 950 مدیر بوده و همه مدیران و صحبت‌های دیوان محاسبات و دادستانی در ارتباط با میانگین حقوق مدیران وزارت بهداشت که 20 میلیون تومان است کاملاً درست است.

وی افزود: این حقوق مطابق قوانین کشوری بوده و درصد قابل توجهی از مدیران ما نیز هیأت علمی هستند لذا بر اساس اینکه قضات و اعضای هیأت علمی نسبت به بقیه افراد حقوقشان بالاتر است در وزارت بهداشت نیز این مسأله وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در ارتباط با کارانه‌ها نیز رقم‌های آن را اعلام کرده‌ایم و در دیوان محاسبات گفته‌اند حقوق‌های مدیران در وزارت بهداشت قانونی و غیرمتعارف است البته قید قانونی درست است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعدادی از پزشکان وزارت بهداشت فعالیت طبی در بخش خصوصی و بخشی در بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کردند و این درصد طبابت برای آنها درآمد ایجاد می‌کند مثلاً در روز تعطیل در بیمارستان خدمات درمانی ارائه کرده و در ازای آن دریافتی دارند.

حریرچی با تأکید بر اینکه حقوق مدیران وزارت بهداشت بر اساس قوانین مصوب است، گفت: همه چیزها در ارتباط با حقوق مدیران وزارت بهداشت منطبق بر مصوبات قانونی بوده ولی کارانه‌ها متفاوت‌ و غیرمستمر است و میزان آن از حداقل تا حداکثر وجود دارد.

اعلام نتیجه پرونده کیارستمی در روز چهارشنبه

وی در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه پرونده کیارستمی که متاسفانه اختلافاتی نیز بین هنرمندان و پزشکان نیز ایجاد کرده است که در مجموع به نفع سلامت مردم نخواهد بود، توضیح داد: هرگز نباید اعتماد بین ارائه دهنده خدمت با سایر مردم و حتی در داخل صنف ارائه دهنده خدمت از بین برود و مسلما جو کنونی براثر پرونده مرحوم کیارستمی به نفع هیچ‌کس نیست و دودش به چشم همه می‌رود و این در حالی است که این پرونده پزشکی به طور دقیق در حال رسیدگی است و از زبده‌ترین کارشناسان استفاده شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: نتیجه پرونده مرحوم کیارستمی در روز چهارشنبه توسط سازمان نظام پزشکی اعلام خواهد شد ولی مهم این است که ما از عوامل چنین وقایعی پیشگیری کنیم و آن را به حداقل برسانیم ولی به هر حال برخی مشکلات فرهنگی در کشور ما دست وزارت بهداشت نیست همانطور که میزان پرخاشگری در جامعه ما بالا رفته است و این در شرایطی است که حداقل این انتظار می‌رود که پرخاشگری و اینگونه رفتارها در اقشار فرهیخته جامعه کمتر دیده شود که متاسفانه در پرونده کیارستمی شاهد چنین مشکلاتی بودیم.

دکتر ایرج حریرچی با اشاره به وجود 17 هدف برای توسعه پایدار، گفت: یکی از اهداف توسعه پایدار مربوط به سلامت جوامع می باشد که با نام اطمینان از زندگی سالم و ارتقاء رفاه برای همه سنین مشخص شده و 3 شاخص مهم در راستای سلامت جوامع تعریف شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت امید به زندگی که متوسط طول عمر است را یکی از شاخص های سلامت عنوان کرد و افزود: تمام مداخلات مثبت و منفی در حوزه سلامت بر روی امید به زندگی تاثیرگذار است.

قائم مقام وزیر بهداشت امید به زندگی سالم که نمایانگر سال های سپری شده از عمر هر فرد بدون ناتوانی همراه با سلامتی است را یکی دیگر از شاخص های سلامت بیان کرد و افزود: با توجه به افزایش بیماری های غیرواگیر و بالا رفتن میزان سالمندی در جوامع، شاخص امید به زندگی سالم بسیار مهم است.

دکتر حریرچی کاهش مرگ و میر زودرس یعنی کاهش مرگ در سنین کمتر از 50، 55 و 70 سال را از دیگر شاخص های سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: از سال 1950 میلادی هر دهه 3 سال به طور متوسط امید به زندگی افزایش داشته است که البته در سال 1990 میلادی به دلیل شیوع ایدز و فروپاشی کشورها و کوچک شدن برخی از کشورها امید به زندگی کاهش یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی، کودکان و مادران و کنترل بیماری های غیر واگیر امید به زندگی تا سال 2030 ، به میزان 4 سال افزایش می یابد.

به گفته قائم مقام وزیر بهداشت، امید به زندگی در کشورهای ثروتمند نسبت به کشورهای فقیر 17.5 سال بیشتر است.

دکتر حریرچی با بیان این که در سال 2015، امید به زندگی در سطح جهان 71.5 سال بوده است، افزود: در 11 کشور سن امید به زندگی بیش از 82 سال بوده و در 22 کشور کمتر از 60 سال بوده است.

وی با بیان این که امید به زندگی کلی نسبت به امید به زندگی سالم 11.7 سال کمتر است، افزود: سن امید به زندگی در زنان در سطح جهان 73.8 و در مردان 69.1 سال است و شاخص امید به زندگی سالم در جهان 63.1 است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به 30 میلیون مرگ قبل از 70 سالگی در جهان در سال 2015، یکی از اهداف سلامت را کاهش 40 درصدی میزان مرگ و میر زودرس تا سال 2030 بیان کرد.

ارسال نظر: