قاضی سراج خبر داد:

تکرار حقوق نجومی در دو بانک دیگر/ بی‌توجهی دولت به هشدارها در انتصاب مدیران

کدخبر: 2048115

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بی‌توجی دولت در انتصاب دو مدیر بانکی جدید که حقوق نامتعارف می‌گیرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «نسیم آنلاین» ، قاضی سراج در جمع خبرنگاران رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی را مستمر و ادامه دار اعلام کرد و گفت: من وظیفه خودم را انجام دادم و گزارش‌ها را ارسال کردم، بنده بارها در رابطه با حقوق‌های نامتعارف در تلویزیون گزارش داده‌ام اما نمی‌توانم کسی را اخراج یا محاکمه کنم اما هر کسی ادعا می‌کند گزارشی نداده‌ایم بگوید و تا زمانی که پرونده‌ای کیفری نشده به قوه قضائیه ارسال نمی‌شود که تا این لحظه مورد کیفری نداشته‌ایم.

وی از تکرار هشدارها و بی توجهی دولت به تخلفات در بانک‌ها خبر داد و افزود: به تازگی رئیس 2 بانک را منصوب کردند که اینها هم حقوق نامتعارف می‌گیرند؛ یکی از آنها در سال 94، 40 میلیون و 600 هزار تومان و دیگری 34 میلیون و 600 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند و با توجه به اینکه ما اعلام کرده‌ایم باز هم این افراد منصوب شدند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: تا زمانی که من به سازمان بازرسی بیایم 96 درصد گزارش‌هایی که به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده بود منجر به تبرئه شد اما از زمانی که من به این سازمان آمدم 68 درصد گزارش‌ها منجر به توبیخ شده است.

سراج در خصوص پرونده هوای آلوده گفت: ما گزارش اولیه را به رؤسای قوا ارسال کرده‌ایم و در کامل بودن گزارش تردید نکنید و تا کنون 11 ارگان نهاد و وزارتخانه در این زمینه مسئولیت داشته‌اند که باید توضیح دهند و اگر کوتاهی کرده باشند که کرده‌اند با آنها برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی که احتما بازگشت خاوری به ایران را مطرح کرد، گفت:‌یکی از دلایل مهم ما برای ارتباط با کشورهای آمریکایی ارتباط وسیع قضایی با آنها است و اینکه حرف‌شان خریدار دارد. ما در این ارتباط‌ها مذاکره می‌کنیم تا نه تنها خاوری بلکه هر کسی که به کشور خیانت کرده باشد را باز گردانیم.

سراج همچنین در خصوص پرونده آتش‌سوزی ماهشهر، گفت:‌ هنوز گزارش این پرونده ارسال نشده است.

ارسال نظر: