در پی استقبال گسترده صورت گرفت

نامه قدردانی دبیرجشنواره فیلم مقاومت از فیلمسازان و تهیه‌کنندگان سینمایی و تلویزیونی

کدخبر: 2048165

محمد خزاعی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت طی نامه‌ای از همه فیلمسازان، تهیه کنندگان و مدیران مراکز تلویزیونی و شرکت‌های سینمایی کشور که متقاضی شرکت در این رویداد سینمایی شدند قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، وی در این نامه عنوان کرد: بی‌تردید سینمای مقاومت و دفاع مقدس راهبردی‌ترین ژانر سینمایی است که با توجه با ضرورت‌های تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و طوفان متلاطم پیچیده در فضای منطقه و جولان تحولات بین‌المللی در سال‌های اخیر اهمیت و شانیتی صدچندان یافته است.

سینمای مقاومت فارغ از اهمیت استرایژیک آن در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، در واقع، سخت‌ترین گونه سینمایی است که ورود به این عرصه جسارت، شجاعت و همتی مضاعف را می‌طلبد که قطعا، همه فعالان این حوزه و سینماگرانی که با قدم، قلم و دوربین پا در این وادی نهاده‌اند همسنگران سلحشورانی قلمداد می‌شوند که در متن جبهه‌ها و در میادین رزم و در تقابل با لشگر کفر، گروه‌های تکفیری، صهیونیسیم بین‌الملل و تفکرالحادی و استکباری در نبردند.

دشواری تولید اثر هنری و فرهنگی در این حوزه بر کسی پوشیده نیست و کار شما عزیزانی که برغم همه مشکلات و سختی‌ها، به حسب ضرورت‌های ملی، دینی و ایدئولوژیک اقدام به ساخت فیلم کرده‌اید ستودنی است و انشالله اجرتان با شهدا.

وظیفه خود می‌دانم به پاس شرکت اثر شما در جشنواره بین‌المللی مقاومت صمیمانه قدردانی نمایم و از اینکه ظرفیت و محدودیت‌های اجرایی به ما این اجازه را نمی‌دهد تا میزبان آثار همه شما برزگواران باشیم شرمنده‌ایم ولی باورمان این است که این ضیافت بزرگ و معنوی متعلق به شماست. جشنواره فیلم مقاومت به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی انقلاب اسلامی که با رویکرد و شعار"گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" در حال رقم خوردن است بی‌موهبت محبت و افتخارآفرینی شما هنرمندان دلسوز، متعهد و دغدغه دار فاقد شکوه و درخشش خواهد بود. پس به سهم خودم به پاس عزم بلندتان که با تحمل بی‌مهری‌های بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی و مدیران، پایمردانه در این عرصه ایستاده‌اید و نیز، به پاس رنج‌های بی‌شماری که برای تولید و خلق لحظه لحظه اثرتان متحمل شده‌اید دستمریزاد می‌گویم؛ و ما را ببخشید که قادر نیستیم میزبان آثار همه عزیزان باشیم و مجبور به انتخاب آثار هستیم.

امسال با دیدن این همه آثار ارزشمند، بویژه، در بخش فیلم‌های مستند از یکسو به شعف امده‌ایم که هنرمندان دغدغه‌مند این مرز و بوم با همه سختی‌ها و مرارت‌ها، این همه آثار درخشان، غنی و ارزشمند آفریدند و از سویی دیگر شرمنده شدیم که نمی‌توانیم همه این آثار ارزشمند را در جشنواره پذیرا باشیم.

باورمان این است که جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به مثابه پرچمدار مقاومت در چشم‌انداز فرهنگ، هنر و سینما متعلق به همه است. چه آثارمان در بخش‌های مسابقه جشنواره باشد و یا نباشد. مهم، وفاق همگرایی، شور و هیجانی است که همه ما را در مسیر مقاومت و در نبرد فرهنگی با نظام کفر و سلطه زیر یک علم قرار داده است و این چراغ به فضل خدا و با حضور شما عزیزان روشن است.

محمد خزاعی/ دبیرجشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

شایان ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در این دوره بیش از 2900 اثر در بخش‌های مختلف ملی و بین‌الملل دریافت کرده که به طور طبیعی بخش عمده‌ای از این آثار امکان حضور در مراحل نهایی مسابقه را پیدا نمی‌کنند.

ارسال نظر: