جهانگیری در جمع خبرنگاران:

اقتصاد مقاومتی مهمترین دستور کار دولت است

کدخبر: 2048236

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مهمترین دستور کار دولت در سال جاری است گفت: راه اندازی تولید و به حرکت درآوردن اقتصاد و رونق آن مهمترین اولویت دولت است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در سفر به فارس برای افتتاح چند طرح صنعتی و کشاورزی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این سفر در ارتباط با مسائل استان و مشکلات پیش روی مسئولان و مردم جلسات و گفتگوهایی خواهیم داشت.

وی افزود: استان فارس از هر نظر استان مهم و تراز اول کشور و استانی بزرگ و پر جمعیت است که از نظر تولیدات کشاورزی نیز استان مهمی است به همین دلیل طرح های کشاورزی در این استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

جهانگیری اظهار داشت: این استان در سالهای اخیر با کم آبی و خشکسالی روبرو بوده است بنابراین مسائل آب استان جزء مهمترین مشکلات آن است که درمورد آن گفت و گوهایی با حضور وزیر نیرو خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: طرح های خوبی در زمینه آبیاری نوین اجرا شده که در این سفر هم یک طرح چهار هزار هکتاری که در استان اجرا شده، به بهره برداری می رسد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به نفت و گاز استان فارس ادامه داد: از نظر نفت و گاز استان فارس جایگاه مهمی دارد و در گاز از نظر ذخائر شاید دومین استان کشور باشد به همین دلیل طرح های مهمی در زمینه استفاده از این منابع وجود دارد.

جهانگیری عنوان داشت: امروز با افتتاح طرح پتروشیمی با سرمایه گذاری دو هزار و 600 میلیارد تومان و حدود 550 میلیون یورو ارزی و چهار صد میلیارد تومان ریالی سرمایه گذاری شده است که جزء مهمترین طرح های پتروشیمی کشور است.

وی گفت: پتروشیمی از رشته های مهم صنعتی ایران است که استان فارس می تواند یکی از مراکزی باشد که این صنعت در آن توسعه پیدا کند.

جهانگیری افزود: در استان هایی که می روم یکی از کارهایم این است که جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی را با مسئولان هر استان برگزار کنم تا بتوانیم موانع و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، را برطرف کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مهمترین دستور کار دولت در سال جاری است گفت: راه اندازی تولید و به حرکت درآوردن اقتصاد و رونق آن مهمترین اولویت دولت است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: