ظریف در "کنگره ملی پرسش مهر ۱۶":

به گفته امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

کدخبر: 2048279

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دورات تحمیل و امپراطوری‌ها به سر آمده است، گفت: به گفته امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما با اتکا به قدرت مردم می‌توانیم هر توطئه‌ای علیه کشور را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در کنگره ملی پرسش مهر 16 که با حضور دکتر علی اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و علی اصغر فانی وزیر آمور و پرورش و جمعی از فرهنگیان کشور برگزار شد، اظهار کرد: همه ما در هر لحظه از زندگی دانش آموز هستیم و تلاش برای درک و آموزش در همه لحظات برای همگان وجود دارد.

وی ادامه داد: مشکل دنیای امروز مشکل ادراکی و عدم درک واقعیات است و امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که به راحتی آن را دنیای جهانی شده می‌دانیم.

ظریف افزود: اولین قدم برای داشتن مذاکره مؤثر شنیدن است و باید شنید و گوش کرد و فهمید و امروز من شاهد این واقعیت بودم که شنیدن، مطالعه کردن و پرسیدن سه اقدام ضروری برای رسیدن به فهم بهتر است در آموزش و پرورش ایران در حال رشد و نمو است که این موضوع بزرگترین نیاز می‌باشد.

وی ادامه داد: اگر سیاست گذاران به اندازه دانش آموزان شجاعت اندیشیدن به آینده را داشته باشند در می‌یابند بازی در جهان جهانی شده بی معنی است و تحمیل بر ملت‌ها ناپایدار است و نمی‌توان در کنار امنیت، نا امنیت، در کنار برخورداری فقر و در کنار توسعه یافتگی بی توسعه‌گی را دید.

وزیر امور خارجه اذعان داشت: حتی بزرگترین قدرت نظامی جهان از ایجاد امنیت برای شهروندان خود ناتوان هستند و کشوری مثل امریکا که با سلاح‌های خانمان براندازمردم را ویران و نابود کرد نتوانسته برای شهروندان خود امنیت ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های میلیاردی و تلیلیاردی هنوز آمریکایی‌ها نتوانستند این واقعیت را درک کنند که دوران فشار و تحمیل به سر آمده است اما مردم ما این واقعیت را به آمریکایی‌ها تحمیل کردند.

ظریف افزود: انواع تحریم‌های غیر انسانی و فشار به مردم وارد کردند اما مردم ایران با حضور پای صندوق‌های رأی نشان دادند که تحریم‌ها بی‌ثمر هستند و با این هدف و اقدام مردم ایران همه چیز را خوب فهمیدند و به دنیا نشان دادند که تحریم‌ها ب یاثر است و آمریکا باید با دیدن چنین شرایطی هزینه‌های خود را کم کنند.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای بر اساس واقعیت‌ها و شرایط جدید صورت گرفته ادامه داد: آمریکا که با استکبار و سلطه‌گری ادعا می‌کرد کشور ایران نباید حتی یک سانتریفیوژ داشته باشد و انواع تحریم‌ها را وارد کرد اما با این وجود اکنون با 20 هزار سانتریفیوژ مواجه شده است.

این مقام ارشد سیاسی گفت: امروز آمریکا رأکتور آب سنگین را پذیرفته و در بازطراحی پیشرفته آب سنگین حضور دارد و این نتیجه حاصل جمع صفر است و امروز توان نظامی و اقتصادی این امکان را به کسی نمی‌دهد که دیدگاهش را بر دیگری تحمیل کند.

ظریف خاطرنشان کرد: ما عنصر اساسی قدرتمندی را به خوبی شناخته‌ایم و این باور و اقعیت برای ما قابل درک و فهم است که بر جهان تنها یک قدرتمند وجود دارد و آن هم خداوند و قدرت لازیال الهی است.

وی افزود: تا زمانی که مردم باو دارند امکان هیچ‌گونه تحمیلی وجود ندارد دنیای امروز این امکان را داده که تک تک افراد موج بیافرینند و ابرقدرت باشند و تاثیرگذار بر همه عرصه‌ها قرار گیرند.

وزیر امور خارجه اذعان داشت: هر یک جوان می‌تواند یک امپراتوری رسانه‌ای را شکست دهد و دوران تحمیل و امپراتوری‌ها به سر آمده و هیچ کس زیر بار فشار و تحریم نمی‌رود.

وی به اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصادی مقاومتی به معنای انزوای از جهان نیست بلکه به معنای درون‌نگری می‌باشد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امام راحل فهمیدند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ایشان این صحبت را فرمودند چرا که باور داشدند با اتکای به توان مردم خود هر طرح و پروژه‌ای که عله مردم کشور باشد خنثی می‌کنیم و با اتکاء به اصول و دیدگاه‌ها و باورهای خود در کنار میز مذاکره حاضر می‌شویم.

ظریف در پایان گفت: خودباوری و اعتماد به نفس بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و نهضت عظیم اسلامی است که نیازمند محیطی سالم و پرنشاط و دانش آموزان متبسّم و کتاب بر دست و گوشی شنوا با زبان و فکری پرسش‌گر و شجاع نیاز است.

وزیر امور خارجه اذعان داشت: هر یک جوان می‌تواند یک امپراتوری رسانه‌ای را شکست دهد و دوران تحمیل و امپراتوری‌ها به سر آمده و هیچ کس زیر بار فشار و تحریم نمی‌رود.

ارسال نظر: