آیت‌الله علم‌الهدی در جمع‌ اعضای مجمع زنان اصلاح‌‌طلب:

اصلاح‌طلب و اصولگرا مقابل هم نیستند/ در اصول متحدیم و این اختلافات‌ در سلیقه است

کدخبر: 2048446

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اصلاح‌طلب و اصولگرا مقابل هم نیستند، گفت: ‌در اصول متحدیم و این اختلافات‌ در سلیقه است و ‌تفاهم این دو جناح در سلایق ضعیف است لذا نه نقد منصفانه و صمیمانه داشتیم و نه توجیه درستی از سلایق خود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: آیت‌الله ‌سیداحمد علم‌الهدی ‌در جمع‌ اعضای مجمع زنان اصلاح‌‌طلب ‌خراسان رضوی با بیان اینکه متولیان فرهنگی ‌باید همه ‌نیرو‌ها را به کار گیرند و طرح و برنامه مناسب برای پدافند فرهنگی ارائه ‌دهند، اظهار داشت: اصلاح‌‌طلبان و چه اصولگرایان در بحث اصول مدنظر رهبر معظم انقلاب مشترک هستند.

وی با بیان اینکه در بحث اصلاح‌طلبی و اصولگرایی بیشتر از دید اندیشه غربی برخورد می‌کنیم تا دینی، افزود: اصلاح‌طلب‌تر از امام حسین(ع) نداریم که برای اصلاح امت جدشان قیام کردند. اصولگرایی هم همین است چون حاکمیت از آن خدا‌ست و مظهر اجرایی‌اش از دید ما شیعیان امام معصوم (ع)است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ‌با غیبت امام معصوم (ع)، ‌ولی فقیه ‌حجت ‌است، تصریح کرد: ‌اگر معنای اصلاح‌طلبی ریشه‌کنی مفاسد در همه عرصه‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران باشد پس همه ‌اصلاح‌طلبیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اصلاح‌طلب و اصولگرا مقابل هم نیستند، اضافه کرد: ‌در اصول متحدیم و این اختلافات‌ در سلیقه است و ‌تفاهم این دو جناح در سلایق ضعیف است لذا نه نقد منصفانه و صمیمانه داشتیم و نه توجیه درستی از سلایق خود.

امام جمعه ‌مشهد مقدس با بیان اینکه‌ 23 سال سابقه مدیریت دانشگاهی ‌دارم، خاطرنشان کرد: ‌در همه عرصه‌ها نیروساز انقلاب بوده و خواهم بود و با ‌ارتباط شدید و قوی با جوانان مشکلات آنان را درک می‌کنم.

وی خطاب به مسئولان هشدار داد: بی‌توجهی به ‌وضع زندگی جوانان مشکلاتی را درست می‌کند که در عرصه‌های مختلف توسعه مفاسد اجتماعی و ... تاثیرگذار است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مبنای ما در مورد مسئله زن همان مبنای حضرت زهرا(س) و زینب(س) و یک مبنای دینی است، ادامه داد:‌ در همه عرصه‌ها جایگاه و خصوصیات زن محفوظ است، عقیده ما در مورد فعالیت اجتماعی و سیاسی زن این است که زن باید در جای خود قرار گیرد و نقشی را بپذیرد که مرد توان آن را ندارد و در عرصه اجتماعی و سیاسی دوشادوش مرد فعالیت‌ کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی ‌به خاطر عدم وجود پدافند فرهنگی مناسب است، تاکید کرد: یک مشکل ما در حوزه تربیت است برای مثال در حوزه تربیت اگر بچه با عفت تربیت شود مشکل حجاب حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پدافند فرهنگی در کنار فرهنگ‌سازی برای ما اصل است، گفت: اگر پدافند فرهنگی آمد و جامعه را پاک و تمیز کرد، کار فرهنگی مناسب جواب می‌دهد لذا متولیان فرهنگی باید همه نیروها را به کار گیرند و طرح و برنامه مناسب برای پدافند فرهنگی ارائه دهند.

ارسال نظر: