مخالفت پارلمان عراق با مشارکت امریکا در آزادسازی موصل

کدخبر: 2048910

کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق اعلام کرد با مشارکت نیروهای امریکایی در عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده داعش مخالف است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق، روز جمعه اعلام کرد با مشارکت نیروهای امریکایی در عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده داعش مخالف است.

نایف الشمری از اعضای این کمیته گفت: «عراق از نیروی نظامی کافی برای آزادسازی هر یک از شهرهای عراق از جمله موصل از کنترل گروه‌های تروریستی برخوردار است، چرا که پیشتر موفق شد تکریت، الرمادی و فلوجه را آزاد کنند.»

وی افزود عملیات آزادسازی موصل با مشارکت بسیاری از تشکیلات نظامی عراق و نیروهای پشتیبان آنها آغاز شده و نیازی به نیروهای بیگانه نیست.

این در حالی است که اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا از تصمیم واشنگتن برای اعزام 650 سرباز امریکایی به عراق به منظور مشارکت در عملیات آزدسازی موصل خبر داده است.

جونز همچنین ضمن تمجید شجاعت و توانمندی نیروهای امنیتی عراق در غرب ناحیه القیاره در جنوب موصل مدعی شد امریکا قصد ندارد در مناطق کردنشین پایگاه نظامی ایجاد کند.

وی همچنین ادعا کرد امریکا به عنوان عضوی از ائتلاف ضد داعش بنا به درخواست دولت عراق، برای مقابله و شکست داعش اقدام خواهد کرد.

گفتنی است نشست دو روزه وزرای دفاع ائتلاف موسوم به ضد داعش از روز پنجشنبه در واشنگتن، پایتخت امریکا آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری الفرات نیوز، امریکا مدعی است اعزام نیروهای امریکایی به عراق به درخواست دولت این کشور صورت می‌گیرد.

در همین حال، استوارت جونز، سفیر امریکا در عراق نشست دو روزه وزرای دفاع ائتلاف موسوم به ضد داعش در واشنگتن را موفق توصیف کرد و گفت کشورهای کمک کننده به عراق 2 ملیارد دلار برای کمک به مردم این کشور جمع آوری کرده‌اند.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق، روز پنجشنبه در پیامی توییتری قبل از این نشست گفت ارتش این کشور خود را برای آزادسازی موصل آماده می‌کند.

وی افزود این عملیات نیازمند هماهنگی با نیروهای پیشمرگه کُرد و همچنین حملات هوایی، عملیات اطلاعاتی، تدارکات و پشتیبانی مهندسی است.

اگر چه برای عملیات آزادی موصل جدول زمانی اعلام نشده اما به گفته دیپلمات‌های عراقی و غربی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق می‌خواهد این عملیات در ماه اکتبر (شهریور - مهر) انجام شود.

جان کری، وزیر خارجه امریکا، روز پنجشنبه در این اجلاس، پیروزی در آزادسازی شهر موصل را «نقطه عطف مهمی» علیه داعش خوانده بود.

ارسال نظر: