لاریجانی در دیدار با اعضای هیات‌های مذهبی قم:

شیطنت غرب و سعودی‌ها مانع بهره‌وری از پسابرجام شده است

کدخبر: 2049215

رئیس مجلس با اشاره به شرایط بعد از توافق هسته‌ای متذکر شد: شیطنت سعودی‌ها و برخی کشورهای غربی اخلال ایجاد کرده تا ایران نتواند از شرایط پس از توافق هسته‌ای استفاده کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی لاریجانی عصر امروز (شنبه 2 مرداد) در دیدار با اعضای هیات های مذهبی قم با بیان اینکه من تقاضا کردم تا این جلسه برگزار شود، اظهار داشت: هیات های مذهبی یکی از نقاط بسیار مهم استان قم هستند و اعضای این هیات ها نباید تاثیر کار خود را کم تلقی کنند، زیرا اقدامات آنها بسیار تاثیرگذار است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت هیات های مذهبی یک کار زیربنایی برای کشور است و من موافقم که نمایندگان هیات های مذهبی در ارتباط با دفتر من مشکلات را مطرح کنند.

لاریجانی ادامه داد: پیشنهاد برای به کارگیری نیروهای بومی در قم پیشنهاد خوبی است و توصیه من به وزرای دولت همواره استفاده از مدیران بومی است ولی چیزی که برای ما اولویت دارد صلاحیت مدیران است.

رئیس قوه مقننه کشورمان متذکر شد: در قم دو نوع مشکلات وجود دارد که می توان آنها را به مشکلات اساسی و مشکلات کوچک تقسیم کرد. در سال های پس از انقلاب مهاجرت به استان قم گسترش یافته که همین موضوع چالش هایی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: مسئله آب تقریباً حل شده و با ایجاد یک سد که تامین منابع آن نیز انجام شده می توان مشکل آب شرب استان قم را تمام شد تلقی کرد. البته مشکل آب کشاورزی استان قم جدی است و حتما نوع کشت باید تغییر کند.

لاریجانی افزود: مسئله روستاها باید مورد توجه قرار گیرد تا مهاجرت از روستا به شهرها گسترش نیابد. طرح ما این است که چرخه اقتصادی در روستاها ایجاد شود و متناسب با وضعیت هر روستا، صنعت یا یک زمینه اقتصادی فراهم شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل دامداری در استان قم وجود دارد که برای مثال قیمت تمام شده برای تولید یک کیلو شیر 1400 تومان است، ولی دامداران با قیمت 1100 تومان آن را به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری صنعتی باید در استان قم انجام شود، زیرا کشاورزی و توریسم مذهبی نمی توانند مشکلات استان قم را حل کنند که در این زمینه باید از شرایطی که پس از توافق هسته ای به وجود آمده استفاده کرد.

لاریجانی اظهار داشت: در زمینه جذب سرمایه گذاری باید از فرصت ها به خوبی استفاده کنیم و به سرمایه گذاران اطلاع دهیم که در استان قم چه زمینه هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با جمعیت حدود یک میلیون و 200 هزار نفری قم اگر خطوط متروی قم را ایجاد نکنیم در آینده با مشکل ترافیکی غیرقابل تحمل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: شهرداری قم حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان بدهکاری دارد که به سادگی این مشکل قابل حل نیست و به دنبال فرمولی هستیم تا این موضوع رفع و شهرداری به آبادانی قم بپردازد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعاتی مانند مترو، اتمام منوریل، فرودگاه قم و صنایع مسائلی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند تا آبادانی قم جهش کند.

لاریجانی با بیان اینکه وضع بودجه کشور نامتعادل است، اظهار داشت: حدود 90 درصد بودجه کشور به امورات جاری اختصاص می یابد و تنها 10 درصد بودجه به مسائل عمرانی تعلق می گیرد و برای رفع این مشکل باید از راه های میانبری استفاده کنیم. جوانان ما باید به سمت کارآفرینی بروند، زیرا با استخدام جوانان در ادارات مشکلات حل نمی شود.

وی با اشاره به شرایط بعد از توافق هسته ای متذکر شد: شیطنت سعودی ها و برخی کشورهای غربی اخلال ایجاد کرده تا ایران نتواند از شرایط پس از توافق هسته ای استفاده کند. کاری که سعودی ها علیه ایران در منطقه انجام می دهند، دشمنی آشکاری است که حتی وزیر خارجه سعودی اخیراً گفته نباید بگذاریم گشایش اقتصادی برای ایران ایجاد شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: برخی کارهای عمرانی را باید به بخش خصوصی واگذار کرد. نقش بانک ها نیز برای رفتن مردم به سمت کسب و کار بسیار موثر است. با وجود تمام مشکلاتی که وجود دارد دلیلی برای ناامیدی نیست و کشور در مسیر تغییرات مثبت است.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: