جنتی:

در بحث حجاب، حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه چه می‌کنند؟/ ارشاد، مقصر همه معضلات فرهنگی نیست

کدخبر: 2049271

سخنگوی وزارت ارشاد در سومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره بحث ولنگاری فرهنگی همه وزارت ارشاد را مسئول این مهم می‌دانند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سومین اجلاس سراسری مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور برگزار شد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این اجلاس گفت: کسانی که در وزارت ارشاد کار می کنند حقوق نجومی ندارند و این کارها اگر بدون جلب رضایت خداوند باشد ما زیان کار هستیم.

وی افزود: اخلاص روح همه فعالیت های ما است و می تواند به آن ارزش ببخشد، همه ما در هر سطحی که باشیم نیاز به تذکر داریم، اگر مدیران کشور ما همه از این خلوص برخوردار باشند مطمئنا تاثیرگ ذار خواهد بود.

وزارت ارشاد یک نهاد حاکمیتی است

جنتی با اشاره به فعالیت های ارشاد گفت: هر اقدامی که انجام می دهیم شفاف و روشن است یک مشکل عمده ما در ارشاد این است که همه فکر می کنند فرهنگ سازی در کل جامعه به عهده وزارت خانه است؛ در حالی که ارشاد یک نهاد حاکمیتی است. وزیر ارشاد افزود: مثلا در مورد مسئله بدحجابی در جامعه یک عده بدون پرداختن به ریشه های این مسئله فقط ظاهر خیابان ها را نگاه می کنند و بعد می گویند ارشاد چه کاری انجام می دهد، ما هم می گوییم این همه نهاد در سراسر کشور مثل حوزه های علمیه و این همه مبلغ و 800 امام جمعه در کشور که به تقوا دعوت می کنند چه کاری انجام می دهند؟

یک نفر پاسخگوی دخل و خرج این بودجه ها باشد!

وی با اشاره به بودجه هزار میلیاردی وزارت ارشاد و مقایسه با بودجه سایر نهادهای فرهنگی گفت: بالاخره یک نفر باید پاسخگو باشد که این بودجه ها چه می شود.

وزیر ارشاد افزود: از رسانه ها می خواهیم قسمت پر لیوان را هم بینند، مثلا سازمان حج و زیارت مدیری دارد که توانایی های زیادی دارد، حادثه منا مدیریت زیادی برای کنترل حادثه می خواست، به خانواده ها سرکشی شد در عتبات هم کارهای خوبی انجام گرفته است.

برخی می گویند پسوند اسلامی از نام وزارت ارشاد برداشته شود!

جنتی با اشاره به معاون فرهنگی ارشاد گفت: اقای صالحی جز شخصیت های نوگرای حوزه علمیه است. در سه یا 4 سال قبل هیئت نظارتی نداشتیم اما در دوران فعلی این هیات به وجود آمد و طی همین مدت 90 هزار عنوان کتاب منتشر شده البته که ممکن است 50 تا از آنها مشکل داشته باشد و از دست بررس در رفته باشد اما برای برخی همین ملاک می شود تا اینکه بگویند پسوند اسلامی از نام وزارت ارشاد برداشته شود!

همکاری نزدیکی با نیروی انتظامی در بحث کنسرت داریم

وزیر ارشاد تاکید کرد: در بحث کنسرت ها مصوبه را اصلاح کردیم برخی می گویند این کار خلاف قانون است همین امروز صبح دیدم که یکی از نمایندگان مجلس این حرف را زده است در حالی که ما همکاری نزدیکی با نیروی انتظامی داریم برای اینکه در برخی شهرستان ها سلیقه شخصی نباشد این قانون را تصویب کردیم. جنتی با اشاره به صحبت های برخی ائمه جمعه گفت: گاهی ائمه جمعه به اخبار سایت ها اعتماد می کنند شما به ائمه جمعه در شهرستان ها این مسئله را بگویید، گاهی می بینم کسی در یک شهرستان دور که حتی روی نقشه هم نیست می گوید پسوند اسلامی را از نام ارشاد باید برداشت.

ترکیب کمسیون فرهنگی خوب است

وی با اشاره به کمیسیون جدید فرهنگی در مجلس جدید گفت : ترکیب این کمیسیون در مجلس جدید خوب است ، در دوره گذشته هر روز که بیدار می شدیم انتقاد جدیدی می دیدیم.

همچنین حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد به عنوان دیگر سخنران این اجلاس گفت: وقتی که مقام معظم رهبری بحت ولنگاری فرهنگی را مطرح کردند؛ همه وزارت ارشاد را مسئول این مسئله می دانستند؛ در حالی که صحبت های ایشان به کل مسئله فرهنگ برمی گشت و فقط وزارت ارشاد مسئول نبود.

ارسال نظر: