در نشست اتحادیه عرب صورت گرفت

اعلام حمایت "تمام سلام" از حزب‌الله

کدخبر: 2049456

نخست وزیر لبنان که برای شرکت در نشست اتحادیه عرب عازم موریتانی شده است، گفته که در صورت طرح مسئله حزب‌الله، از آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "تمام سلام" نخست وزیر لبنان اعلام کرد که از حزب‌الله لبنان در نشست اتحادیه عرب که فردا (دوشنبه) در موریتانی برگزار می شود، دفاع خواهد کرد.

به گزارش وبگاه خبری «العهد» لبنان، سلام پیش از سفر به موریتانی برای شرکت در نشست اتحادیه عرب، گفت که «رابطه من با نبیه بری مشخص است و اگر موضوع حزب‌الله در این نشست مطرح شود، در پاسخ خواهم گفت که حزب‌الله از عناصر تشکیل دهنده اصلی لبنان و عضو دولت است».

نخست وزیر لبنان همچنین افزود: در مورد متهم کردن ایران به دخالت در امور کشورهای عربی و گنجاندن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی محتاطانه عمل خواهیم کرد.

اجلاس سالانه سران عرب 25 جولای جاری برای نخستین بار از زمان پیوستن «نواکشوت» به اتحادیه عرب در موریتانی برگزار خواهد شد.

در نشست قبلی اتحادیه عرب و همکاری اسلامی در استانبول، کشورهای عربی خلیج فارس و در رأس آن‌ها عربستان تلاش کردند حزب‌الله و سایر گروه‌های محور مقاومت را در لیست سیاه تروریسم قرار دهند که با مخالفت برخی کشورها از جمله عراق، لبتان، الجزائر و ایران مواجه شد.

ارسال نظر: