رئیس اتاق اصناف کشور:

رکود حاکم بر بازار همه را در تنگنا قرار داده است

کدخبر: 2049457

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه دولت پول اصناف را بابت حق بازرسی پرداخت نکرده است، گفت: موافق ادغام اتحادیه‌ها هستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی فاضلی امروز در اجلاس روسای اتحادیه‌های صنفی تهران با بیان اینکه اصناف به هیچ عنوان با طرح تجمیع اتحادیه‌ها مخالف نیست، گفت: اما معتقدیم که این کار آرام و همراه با کار کاشناسی صورت بگیرد.

رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه طرح ادغام اتحادیه‌های صنفی 12 سال قبل باید به اجرا در می‌آمد، افزود: در اجرای آن با اشکال عمده در مباحث قانونی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ادغام اتحادیه‌ها دارای فوایدی برای مصرف‌کننده و بنگاه‌های اقتصادی است، بیان داشت: با اجرای این طرح دست برخی سوء استفاده کنندگان در صنوف مختلف در بحث‌های بازرسی و غیره کوتاه می‌شود و یک بنگاه واحد زیر نظر یک تشکیلات واحد قرار می‌گیرد.

فاضلی با بیان اینکه ساختار بازرسی اصناف کشور یک سال و 9 ماه است که تقویت نشده، گفت: دولت پول اصناف را بابت حق بازرسی پرداخت نکرده است بنابراین چگونه می‌توان انتظار داشت که اتحادیه‌ها در عرضه ادغام کار کنند.

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه رکود حاکم بر بازار همه را در تنگنا قرار داده است، گفت: اما اصناف در این شرایط خم به ابرو نیاورده‌اند و در کنار دولت بوده اند.

فاضلی تصریح کرد: من بارها با قاطعیت گفته‌ام، اصناف فدیه دولت روحانی شده‌اند، اما آنها چقدر در جهت حمایت ما قدم برداشته‌اند؟

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه 95 درصد قاچاق مربوط به غیر اصناف است، گفت: اصناف در این رابطه در 5 درصد و حلقه آخر قرار دارند، اما کسی به آن 95 درصد توجه نمی‌کند.

وی افزود: 137 اتحادیه به عنوان بازوی کارشناسی و پل ارتباطی مردم و دولت به بهترین وجه ممکن عمل کرده‌اند.

ارسال نظر: