در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

واردکننده مواد اولیه: برجام برای فعالان اقتصادی دستاوردی نداشت/ نگاه خوشبینانه دولت به برجام رکود را تشدید کرد!

کدخبر: 2049529

پیشوایی با انتقاد از تمرکز بیش از حد دولت روی برجام اظهار کرد: طرز تفکر خوش بینانه و غیر واقعی دولت یازدهم در خصوص مذاکرات هسته‌ای باعث شد که اقتصاد کشور به یک رکود عمیق فرو برود که خروج از آن بسیار دشوار است.

مجتبی پیشوایی فعال اقتصادی و وارد کننده نشاسته و مواد شیمیائی در گفتگو با « نسیم آنلاین » با انتقاد از تمرکز بیش از حد دولت روی برجام اظهار کرد: طرز تفکر خوش بینانه و غیر واقعی دولت یازدهم در خصوص مذاکرات هسته ای باعث شد که اقتصاد کشور به یک رکود عمیق فرو برود که خروج از آن بسیار دشوار است.

وی افزود: متاسفانه زمانی که فعالان اقتصادی اصرار می کردند که برجام هیچ تاثیری بر اقتصاد کشور نگذاشته و اصطلاحا برجام و پسابرجام تماما روی هواست، دولتمردان به پیامهای کتبی و صوتی دولت آمریکا دلخوش بودند. مطمئنا اگر دولت آن زمان به تحلیلهای مستدل و واقع بینانه مقام معظم رهبری توجه می کرد، نتیجه بهتری می گرفت.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: چند هفته پیش بود که آقای هاشمی رفسنجانی به دولتمردان توصیه کرد که دستاوردهای برجام را علنی کنند، مطمئنا اگر دولت دستاوردی داشت، حتما آن را علنی می کرد و نیاز به توصیه آقای هاشمی نبود. آیا واقعا اگر برجام دست آورد ملموسی داشت، دولت آن را در بوق کرنا کرده و یا در مورد آن غلو گویی می کرد؟ همین که دست آوردی برای اعلام ندارند ، عاقبت برجام را نشان می‌دهد.

پیشوایی گفت: وقتی عکسی از مقامات عالی کشور، کنار هواپیمای مسافرتی ایرباس که به نشانه خریداری ده ها دستگاه از آن بود را در همه جا دیدم و برخی از دولتمردان آنرا به نشانه فتح الفتوح برجام قلمداد نمودند، به حال خود تاسف خوردم .

وی افزود: دقت کنید که با وجود گذشت چند ماه نه هنوز هواپیمائی به ایران دادند و نه امیدی هست که آن را به ایران بفروشند.

این واردکننده مواد اولیه خاطرنشان کرد: اقتصادی که دولت راهبرد آن را به دست دارد، به سمت پیشرفت حرکت نمی کند و این نگران کننده است. در حال حاضر رونقی را که منتظرش بودیم محقق نشد که هیچ ، همچنان رکود و عدم رونق در اقتصاد ایران حاکم است . بهتر بود دولت مردان به توصیه های رهبری گوش می دادند و دست به روی زانوی خودشان می گذاشتند.

ارسال نظر: