سازمان غذا و دارو اعلام کرد

صدور مجوز برای ۵ آزمایشگاه خصوصی برای بررسی محصولات تراریخته

کدخبر: 2049647

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو از صدور پنج مجوز برای آزمایشگاه‌های خصوصی بررسی محصولات تراریخته (محصولات دستکاری شده ژنتیکی) خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین رستگار با اشاره به وجود یک آزمایشگاه ویژه محصولات تراریخته در سازمان غذا و دارو افزود: با توجه به اینکه بحث محصولات تراریخته در کشور بسیار جدی است اخیرا این مجوزها صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه های تراریخته نیاز به ارتقا دارند و اگر قرار است در کشور مجوز مصرف و واردات این محصولات را بدهند به سرمایه گذاری روی آزمایشگاه های محصولات تراریخته نیاز است.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو ادامه داد: در زمان حاضر آزمایشات مربوط به محصولات تراریخته در حد امکانات موجود انجام می شود اما با توجه به گسترده تر شدن موضوع تراریخته ها این آزمایشگاه ها لازم است که ارتقا یابند و اگر محصول تراریخته ای برای آزمایش نباشد بدیهی است که نیاز به آزمایشگاه نیز نخواهیم داشت.

رستگار تاکید کرد: البته میزان ارتقای آزمایشگاه های محصولات تراریخته به سیاست های کلان در این زمینه بستگی دارد به آن معنا که اگر قرار است فرآورده ای مانند دانه های روغنی تراریخته در کشور تولید یا وارد شود برای آزمایشات مربوط به آن نیاز به امکانات پیچیده تر و پیشرفته تری داریم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: