وزیر خارجه روسیه:

حمله آمریکا به عراق باعث هموار شدن مسیر برای داعش شد

کدخبر: 2049671

"سرگئی لاوروف" وزیر امورخارجه روسیه با تأکید بر اینکه درخواست‌ها برای تغییر رژیم در سوریه را فقط افراد کوته‌بین و بدخواه مطرح می‌‌کنند که دنبال نابودی کشورها و مناطق جهان با امید سودجویی شخصی هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "سرگئی لاوروف" وزیر امورخارجه روسیه امروز دوشنبه در گفت‌وگو با وبسایت «انجمن فلسطینیان ارتودوکس» (OIPS) اعلام کرد، درخواست‌ها برای تغییر رژیم در سوریه صرفا از جانب افراد کوته‌بین و بدخواه مطرح می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، «گروه تروریستی داعش تنها خود را به سرکوب علیه مسیحیان محدود نکرده است. به همین تناسب بلکه بیشتر، آنها سر شیعیان را نیز قطع می‌کنند و هم به مقدسات مسیحیان و هم شیعیان بی‌حرمتی می‌کنند».

لاوروف افزود: «علاوه‌براین، اعضای این گروه تروریستی معیارهای خاصی را نیز در خصوص سنی‌ها به کار می‌برند. حتی تمام دیدگاه‌های سنی‌ها نیز در ایدئولوژی داعش مورد قبول نیست».

وی در ادامه گفت: تمام ما به این درک رسیده‌ایم که کسانی سرکردگی این سازمان تروریستی را بر عهده دارند و آن را به لحاظ فکری تغذیه می‌کنند به هیچ عنوان افراد مذهبی نیستند. این افراد کسانی هستند که برای قدرت و اشغال سرزمین‌ها تقلا می‌کنند. گروه داعش نخستین سازمان تروریستی است که قصد ایجاد یک خلافت را در سرزمینی بسیار وسیع دارد.

وزیرخارجه روسیه همچنین اعلام کرد: ریشه اصلی قدرت جنگی داعش را افسران سابق ارتش صدام حسین تشکیل داده‌اند که پیشنهادشان برای به دست گرفتن قدرت در سال 2003 پس از حمله آمریکا به عراق رد شده بود.

دیپلمات ارشد روسیه ادامه داد: آمریکا با حمله به عراق در حقیقت ارتش این کشور را از هم فروپاشید و کاری کرد کسانی را که به خوبی رسم جنگیدن بدون هیچ ابزار خاصی را می‌دانستند، آزادانه به حال خود رها کند. همه این مسئله را خوب می‌دانند.

لاوروف در پایان تأکید کرد: و حالا درخواست‌های متظاهرانه و ریاکارانه برای تغییر رژیم در سوریه پس از آنچه در عراق در زمان سرنگونی صدام حسین اتفاق افتاد، توسط افرادی مطرح می‌شود که دست‌کم می‌توان گفت ذهن کوته‌بینی دارند و اگر هم نخواهیم اینگونه تفسیر کنیم باید اعتراف کرد که افراد شرور و بدخواهی هستند که به دنبال نابودی کشورها و مناطق جهان با امید سودجویی شخصی هستند.

ارسال نظر: