رئیس انجمن دو ومیدانی جانبازان و معلولین:

افزایش ۴۵ درصدی سهمیه‌های دو و میدانی در ریو به نسبت لندن

کدخبر: 2049675

رئیس انجمن دو ومیدانی جانبازان و معلولان از افزایش ۴۵ درصدی سهمیه‌های ایران در رشته دو و میدانی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی اصغر هادی زاده در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در این خصوص گفت: به نسبت بازی های پارالمپیک لندن با افزایش ۴۵ درصدی سهمیه ها در ریو روبرو هستیم. دور پیشین بازی ها ایران با ۱۶ سهمیه در مسابقات پارالمپیک شرکت کرد و در این دوره با ۲۷ سهمیه. این رشد چشمگیر حاصل تلاش ورزشکاران، مربیان، داوران، هیات های استانی، فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک است.

هادی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روند کسب سهمیه و اعلام نفرات نهایی به اتمام رسیده، لازم است نکاتی پیرامون این مسیر گفته شود. از بازی های پاراآسیایی اینچئون ملاک انتخاب تیم ملی برای ریو به اطلاع ورزشکاران و هیات ها رسید و همه مطلع بودند که رکوردها باید تا خرداد ۹۵ که مسابقات انتخابی برگزار می شد، به نفر چهارم جهان در جدول رنکینگ IPC برسد.

وی افزود: پس از اینچئون، هر ورزشکاری که توانست رکوردش را به نفر پنجم جهان برساند تحت پوشش انجمن و کمیته ملی پارالمپیک قرار گرفت. از آنجایی که به تعداد سهمیه های کسب شده اجازه داشتیم تا نفراتی که به رده چهارم جهانی رسیده اند را انتخاب کنیم، باید تلاش می شد تا بیشترین حد ممکن سهمیه ها را به دست آوریم. کسب سهمیه برای ما اولویت بود اما هیچ گاه اعلام نکرده و نخواهیم کرد که از همه سهمیه ها استفاده می شود چرا که ستاد بازی ها، کمیته فنی و فدراسیون همیشه برای اعزام ورزشکاران به مسابقات ملاک های خاص خود را تصویب و اعلام می کنند.

رئیس انجمن دو ومیدانی در ادامه گفت: بر این اساس مسابقات انتخابی تیم ملی خرداد ماه امسال در تهران برگزار شد و افرادی که موفق به ثبت رکوردهای مورد نظر انجمن شدند به تیم ملی راه یافتند. اما چون زمان استفاده از سهمیه ها در اختیار انجمن بود، به تعدادی از ورزشکاران که اسامی آنها در لیست بلند قرار داشت ولی به رکوردهای مورد نظر نرسیده بودند، فرصت دوباره ای داده شدتا بتوانند در صورت ثبت رکورد به تیم ملی راه پیدا کنند. این اتفاق ۱۷ تیر افتاد و تعدادی از ورزشکاران نیز از این رکوردگیری انتخاب شدند.

رئیس انجمن دو و میدانی در خصوص اردوی تیم ملی در آذربایجان گفت: با توجه به اینکه شرایط اعزام به مسابقات آلمان فراهم نشد، تصمیم گرفتیم برای هماهنگی بیشتر تیم، اردویی برون مرزی را تدارک ببینیم. به همین منظور کشور آذربایجان انتخاب شد و از ۵ تا ۱۵ مرداد در باکو تمرینات تیم ملی را دنبال می کنیم.

هادی زاده اظهار داشت: با توجه به شرایط اردوهای تیم ملی که به صورت غیر متمرکز برگزار می شود، این اردو فرصت خوبی برای تبادل تجربیات مربیان و نیز همزیستی اعضای تیم ملی با هم است و امیدواریم در مقطع زمانی حساس پیش از بازی های پارالمپیک این اردو تاثیر خوبی در عملکرد ملی پوشان داشته باشد.

تیم ملی دو و میدانی ایران با ترکیب ۲۴ ورزشکار در بخش مردان و ۳ ورزشکار در بخش زنان در رقابت های پارالمپیک ریو حضور خواهد یافت.

ارسال نظر: