قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد:

وجود ۶۰ هزار معتاد متجاهر در کشور/ شیب گرایش به اعتیاد در کشور کاهش نیافته است

کدخبر: 2049796

مویدی با بیان این که حدود ۶۰ هزار معتاد متهاجر در کشور وجود دارد، افزود:‌ برخورد با این افراد نیز در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی مویدی در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اعلام بروز آمار معتادان گفت: زمان ارائه این آمار را نمی‌توان مشخص کرد اما در برنامه ششم اعلام می‌شود.

به گفته قائم ستاد مبارزه با مواد مخدر هماهنگی و همگرایی میان دستگاه ها برای مبارزه با مواد مخدر بسیار خوب و تاکنون سابقه نداشته است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر در دولت یازدهم گفت: برگزاری این جلسات به تعداد و کمیت نیست بلکه کیفیت و نگاه دولت ها ملاک عمل این ستاد است.

مویدی افزود: تحرکی که در بخش مبارزه با مواد مخدر در دو سه سال اخیر وجود داشته در مقایسه با گذشته بی مانند است .

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نظارت،‌کنترل، دقت و هدفمند وارد شدن به موضوعات در دوره مسئولیت آقای رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور در بحث مبارزه با مواد مخدر بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی از دستگاه ها ورود مناسبی به این بحث نداشته اند افزود: رویکرد این ستاد در 10 سال گذشته در مبارزه با مواد مخدر پیشگیرانه و اجتماعی محور بوده است.

مویدی گفت: شیب گرایش به اعتیاد درکشور کاهش نیافته است و در مقایسه با کشور های منطقه وضع بهتری داریم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در عین حال افزود: کار پیشگیرانه زمان بر و ممکن است نتیجه دادن آن سال ها زمان ببرد.

وی گفت:‌بحث مواد مخدر باید مردمی شود و از راه مردم باید با آن مقابله کرد.

مویدی درباره نظارت بر عطاری هایی که مواد مخدر می فروشند افزود:اداره اماکن،‌وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی و نیروی انتظامی مسئول نظارت بر این صنف هستند اما باید فروش این مواد به وسیله عطاری ها از طرف به آنها گزارش داده شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: سال گذشته 30 میلیارد تومان اعتبار بیمه ای برای معتادان در نظر گرفته شده که امسال این رقم به 33 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: در جلسه اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر از رئیس جمهور درخواست شد اعتبار بیمه ای برای معتادان به 66 میلیارد تومان افزایش یابد.

مویدی افزود: امسال 2 هزار خیر برای تامین نیازهای مالی در جهت پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با آن اعلام آمادگی کرده اند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 3 هزار و 100 نفر از معلمان نیز امسال به عنوان سفیران پیشگیری اعتیاد در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت می کنند.

سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز در این برنامه گفت: در چهار ماه نخست امسال 218 تن مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حدود 60هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد افزود:‌ برخورد با این افراد نیز در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

زاهدیان گفت:‌پلیس می‌تواند در یک هفته همه معتادان را جمع آوری کند اما زیر ساخت‌ها برای نگهداری معتادان متجاهر کافی نیست.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: به محض اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر ایجاد زیر ساخت‌های نگهداری معتادان متجاهر پلیس به سرعت وارد عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر دولتی بهترین اقدام ها برای کنترل و مبارزه با مواد مخدر انجام شده است گفت: باید روش های جدید را در این زمینه با سرعت بیشتری به کار گیریم.

سردار زاهدیان افزود: بر اساس گزارش‌ها هفته ای سه،‌ چهار مورد با عطاری‌های عامل فروش مواد مخدر برخورد می‌شود.

لیلا ارشد مدد کار اجتماعی و فعال مردمی مبارزه با مواد مخدر نیز در این برنامه با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر باید نظارت بر دستگاه های مربوط در این زمینه را شفاف و دقیق انجام دهد گفت:‌ نیازمند همکاری مشترک همه دستگاه ها هستیم.

وی افزود:‌ سال 85 بهترین شرایط برای اقدام های پیشگیرانه در مقابله با مصرف مواد مخدر انجام شد اما در سال های اخیر مراجعه کمتری به مراکز پیشگیری از اعتیاد شده است.

ارشد با بیان اینکه 12 سال است که در تهران مرکزی را برای کاهش اعتیاد زنان راه اندازی کرده ایم خواستار توجه ستاد مبارزه با مواد مخدر به مواد فروشی تعدادی از عطاری ها شد.

ارسال نظر: